Home Domácí Když »dráty« nejsou na stožárech, ale na zemi…

Když »dráty« nejsou na stožárech, ale na zemi…

Dva z pěti stožárů poničených při bouřkách, kvůli kterým spadly přes dálnici D1 na 15. kilometru dráty vysokého napětí a zastavily zde dopravu. FOTO - ČTK/PR/ČEZ

Středočeští hasiči měli od pátečních 18.00 do dnešních 6.30 hlášeno celkově 77 událostí, z toho ve 44 případech šlo o pomoc s odstraňováním padlých stromů a v osmi případech o další technickou pomoc, která souvisela s bouřkou. Nejvíce událostí bylo podle mluvčího středočeských hasičů Jana Sýkory v okresech Praha-východ a Benešov. Problém přivodilo počasí i energetikům.

Silné bouřky v pátek večer připravily ve středních Čechách o dodávky elektřiny 15 000 domácností, také hlavně v okresech Praha-východ a Benešov. Na vysokém napětí bylo šest poruch. K dnešním 7.00 bylo podle mluvčí ČEZ Soni Holingerové bez dodávek proudu kolem 1300 domácností, z toho zhruba 200 na Benešovsku a 1100 v okrese Praha-východ.

Nejvíc komplikací způsobilo vedení elektřiny, které spadlo následkem bouře na dálnici D1 na 15. kilometru. Provoz je v obou směrech již obnovený. Energetici vedou elektřinu náhradní trasou, poškozené stožáry budou nahrazeny novými, které je třeba objednat. K jejich nahrazení na místě tak podle mluvčí dojde přibližně za půl roku. »Způsobená škoda bude zhruba 20 milionů korun. Došlo k destrukci pěti stožárů velmi vysokého napětí,« řekla Holingerová.

Dálnice byla uzavřená zhruba od pátečních 20.30. Podle policejní mluvčí Michaely Richterové se provoz podařilo obnovit dnes po 3.00 ráno. Dráty vysokého napětí spadly kvůli silnému větru a dešti. Energetici na místo museli povolat těžkou techniku. Policisté odkláněli dopravu po objízdných trasách přes Jažlovice a Všechromy.

Potíže i na kolejích

Kvůli poruše trakčního vedení byl dnes více než šest hodin zastavený provoz na železničním koridoru v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí. Vlaky čekaly, až bude závada opravená. Později byla pro cestující v úseku zavedena náhradní autobusová doprava. K poruše došlo dnes ráno před 7.00 a podařilo se jí opravit kolem 13.00. Náročná oprava trakčního vedení v Brandýse nad Orlicí je dokončená, úsek koridoru je opět průjezdný, uvedla hodinu po poledni na Twitteru Správa železnic.

»Až do stabilizace provozu je však potřeba počítat s nepravidelnostmi v dopravě, před cestou si prosím ověřte aktuální informace,« uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Za vzniklé komplikace se všem cestujícím omlouváme, dodal.

Podle mluvčího Drážní inspekce Jana Kučery se u Brandýsa nad Orlicí srazil nákladní vlak se spadlým trolejovým vedením. V noci také v Brandýse vykolejilo pracovní drážní vozidlo na výhybce, provoz byl zčásti obnoven kolem 6.30.

Železniční dopravce zavedl v úseku náhradní autobusovou dopravu, i tak se ale délka přepravy výrazně prodloužila. »Jela jsem z Prahy, nejdříve nás zastavili v Přelouči, kde jsme čekali asi hodinu. Potom vlak pustili dál a oznámili nám, že v Chocni musíme přestoupit na autobus do České Třebové. Byl nacpaný k prasknutí. Celkem jsem přijela o dvě hodiny pozdě,« řekla ČTK jedna z cestujících.

Poruchy trakčního vedení u Brandýsa nad Orlicí jsou v poslední době časté. Jen v červenci zkomplikovaly dopravu nejméně dvakrát. Úsek mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem podstupuje od loňského roku rozsáhlou rekonstrukci.

(zmk)

Předchozí článekBlíží se finále soutěže Muž roku. Jsme dobrá parta, ujišťují finalisté
Další článekO milence, manželce – a vlastně úplně o něčem jiném…

PŘIDEJ KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here