Maminky chtějí hlavně velké »benzíňáky«, čtvrtina z nich volí automatickou převodovku

Maminky, které slaví zítra svůj svátek a jejichž průměrný věk při narození prvního dítěte je již více než třicet let, tvoří zhruba 36 % ze všech zákaznic největší sítě autocenter AAA AUTO. Nadpoloviční většina maminek si kupuje velké vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji v benzínu a stříbrošedé barvě. Čtvrtina z nich pak upřednostňuje automatickou převodovku. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

»Ženy jsou významnou skupinou našich zákazníků a tvoří zhruba třetinu všech prodejů nepodnikatelským subjektům. Třicet šest procent ze všech žen pak podle našich statistik připadá na maminky. Je ale také velká část žen, u kterých je kupujícím manžel nebo otec rodiny,« uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, která síť AAA AUTO provozuje. 28 % žen ve věku třicet až čtyřicet pět let si kupuje Škodovky, 11 % Volkswageny a 8 % Hyundai. Nejoblíbenějším letošním modelem je Škoda Octavia (8,6 %), která předhonila dlouhodobě oblíbenou Fabii (8,4 %) od stejného výrobce. Na třetí příčce jsou letos zatím shodně Volkswagen Golf a Škoda Superb (3,1 %).

Přestože nejvíce maminek zatím stále preferuje hatchbacky (35,3 %), postupně roste podíl těch, které upřednostňují prostornější a bezpečnější automobily. Proto si také 25,7 % z nich pořizuje kombíky, 20,7 % SUV a 11 % MPV. Téměř šedesát procent pak volí auto v benzínovém provedení. »Přestože ženy jsou v případě alternativních paliv velmi opatrné, objevují se mezi maminkami i první fanynky elektromobilů. Letos jsme prodali již dvojnásobek toho, co za loňský rok, ale stále jde o jednotky kusů,« upřesnila Topolová. Velké oblibě se těší také automatická převodovka, kterou upřednostňuje 25,2 % z nich. Přitom v roce 2016 to bylo jen necelých 12 %. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrnošedá (24,6 %), bílá (19,1 %) a černá (14,2 %).

(koz)

FOTO – archiv

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy