Poptávka po luxusních zánovních vozech meziročně stoupla o 15 %

Čtvrtinu celkové poptávky české Mototechny, která se zaměřuje na prodej zánovních a prémiových automobilů téměř všech automobilek, tvoří luxusní vozy. Za první čtyři měsíce letošního roku prodala o 15 % luxusních aut více než vloni za stejné období. Největší zájem je o českou značku Škoda s modely Kodiaq nebo Superb. Vyplynulo to z prodejní analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter Mototechna a AAA AUTO.

»Poslední dva roky pozorujeme napříč všemi zeměmi, kde působíme nejen se značkou Mototechna, ale i se značkou AAA AUTO, rostoucí zájem o mladé luxusnější modely aut. Stejně jako v jiných segmentech jde nejčastěji o koncernové vozy. Hlavním důvodem zvýšeného zájmu je to, že prémiové vozy si zachovávají silnější motory. Vozy v nižší a nižší střední třídě jsou častěji vyráběny s motory o nižším objemu. Zároveň v kategorii luxusních automobilů roste poměr těch, které mají nějaký druh elektropohonu,« uvedl provozní ředitel skupiny AURES Holdings Petr Vaněček.

Jen v české Mototechně se za první čtyři měsíce roku 2023 prodalo o 15 % více prémiových automobilů než v předchozím roce. »Většina těchto automobilů je velmi mladých. Jen 13 % je starších pěti let. Nadpoloviční většina aut je maximálně dva roky starých,« doplnil Vaněček.

Téměř třetinu (30,3 %) luxusnějších aut prodaných v Mototechně tvoří Škodovky, 15,7 % Mercedes, 8,7 % BMW a 6,7 % Volkswagen. Největší zájem je o model Škoda Kodiaq (17,6 %), u kterého meziročně poptávka narostla o čtyřicet procent. »Zvýšený zájem o tento model bohužel úplně nekoresponduje s nabídkou na celém českém trhu, kde bylo inzerováno meziročně jen o sedmnáct procent více Kodiaqů. Přesto je trend oproti předešlým třem letem spíše pozitivní a nabídka se postupně mírně rozšiřuje napříč všemi segmenty,« upozornil Vaněček. Zvýšený zájem eviduje Mototechna i u druhého nejoblíbenějšího modelu Škoda Superb, který tvoří 6,6 % z celkových prodejů prémiových aut. Za skokana v popularitě by se dal považovat Volkswagen Arteon, kterého se prodává meziročně více než dvojnásobek. Drtivá většina zákazníků (82,8 %) jsou muži, nejčastěji ve věku čtyřicet až padesát let (40,3 %). Zajímavostí také je, že 43 % prémiových aut si kupují firmy.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy