Zákazníci T-Mobilu měli problémy s daty i voláním, operátor čelil kyberútoku

Operátor T-Mobile se v neděli potýkal s rozsáhlými výpadky svých služeb. Nefungovala mobilní data ani volání, zákazníci se nemohli dovolat na zákaznickou linku, dostat na web firmy nebo spustit aplikaci. V noci společnost oznámila, že čelila kybernetickému útoku. Obnovila provoz základních služeb, jako je volání či mobilní služby, dál řeší problémy s aplikací Můj T-Mobile a interních systémů.

»V neděli 26. června 2022 došlo ke kybernetickému útoku na společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom. Provoz základních služeb, jako je volání a mobilní data, je plně funkční. Stále pracujeme na stabilizaci aplikace Můj T-Mobile a interních systémů, abychom našim zákazníkům mohli opět poskytovat co nejlepší zážitek z našich služeb. V současné době probíhá vyšetřování, « sdělla ČTK mluvčí společnosti T-Mobile Zuzana Svobodová.

V neděli operátor na Twitteru k příčinám výpadku uvedl, že se jedná o celorepublikový problém s mobilními daty. »Pokud zákazník vypne mobil, ten se po zapnutí nepřihlásí zpět do sítě,« napsala společnost. Později informovala, že mobilní data i webové stránky opět plně funkční, později zprovoznila i zákaznickou linku.

T-Mobile je s 6,3 milionu zákazníků největším mobilním operátorem na trhu a svou sítí páté generace pokrývá 21 procent obyvatel ČR. Firma patří do mezinárodní skupiny Deutsche Telekom.

Kybernetickým útokům čelí soukromé firmy, státní instituce, nemocnice, média. V květnu postihl masivní a velmi sofistikovaný kyberútok Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). I víc než měsíc po útoku jsou některé služby a interní systémy mimo provoz. Počítačové systém ŘSD napadl takzvaný ransomware, což je vyděračský program, který zašifruje data a za jejich odblokování požaduje výkupné.

(jb, čtk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy