Home Domácí Platby za stavbu a přípravu metra D mohou být pořádný tunel

Platby za stavbu a přípravu metra D mohou být pořádný tunel

ILUSTRAČNÍ FOTO - pixabay

Firma Inženýring dopravních staveb žaluje pražský dopravní podnik (DPP) o 373 milionů korun za přípravu stavby metra D. Také se předžalobní výzvou domáhá 20 milionů za práce na stavbě, uvedl dnes server iDNES.cz. Inženýring dopravních staveb hrozí tím, že pokud DPP obratem 20 milionů nezaplatí, firma odstoupí od smlouvy, načež by stavba metra musela být podle Inženýringu dopravních staveb zastavena.

Žalobu o stovky milionů podal Inženýring dopravních staveb na Obvodní soud pro Prahu 9. »Peníze žádáme za technický dozor investora, který jsme na stavbě dělali, inženýrsko-geologické průzkumy, za organizaci výběrových řízení, získání prodloužení stavebního povolení a další činnosti, které jsme podle platné smlouvy s dopravním podnikem provedli, vyfakturovali a které dodnes nemáme zaplacené,« řekl serveru ředitel firmy Michal Lec.

Zároveň firma tvrdí, že od zahájení stavby metra D letos na jaře fakturuje další miliony korun za práce na stavbě, které DPP ještě neuhradil. »Jde o částku zhruba 20 milionů korun, které vyzýváme dopravní podnik v předžalobní výzvě uhradit. Jinak odstoupíme od smlouvy a stavba metra by se musela zastavit, protože bez technického dozoru ji nelze provádět. Zároveň by firmám, které na stavbě pracují, vznikly škody,« uvedl Lec.

Primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že Inženýring dopravních staveb se pokouší město vydírat, aby od DPP dostal více peněz, než kolik mu podle odborných posudků náleží. »Máme připravené stanovisko advokátní kanceláře, že i kdyby Inženýring dopravních staveb odešel, tak jsme připraveni je nahradit někým jiným, a to okamžitě. Takže stavba metra D v žádném případě není ohrožena,« řekl Scheinherr. Firma podle něj pak má s DPP uzavřenu pro něj nevýhodnou smlouvu. Podle Scheinherra jde pouze o předvolební kampaň. »My jsme jim začali utahovat kohoutky, takže bojují, aby jejich chlebodárci ze Spolu mohli kohoutky zase otevřít,« řekl Scheinherr.

DPP už dříve uvedl, že odmítl uhradit některé činnosti, které měl Inženýring dopravních staveb podle smlouvy provést, ale nestalo se tak. DPP tehdy sdělil, že pokud se Inženýring dopravních staveb rozhodne od smlouvy odstoupit, podnik neprodleně v soutěži vybere nového dodavatele.

DPP zahájil letos v druhé polovině dubna stavbu úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu ulici, na který naváže úsek na Nové Dvory. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice. Celkové náklady by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun.

(cik, čtk)

Předchozí článekKoalice odmítla debatovat o sociálních dopadech krize
Další článekNejen šlágr v Plzni! Liga láká i na duel Sparty proti Baníku s Vrbou

PŘIDEJ KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here