Německá automobilka BMW a čínský e-commerce gigant Alibaba oznámily rozšířené strategické partnerství v Číně, jehož cílem je zavést do nové generace vozidel BMW umělou inteligenci založenou na velkých jazykových modelech (LLM).
Tato spolupráce je součástí BMW strategie »360 stupňů«, tedy plně propojeného přístupu k AI v Číně, který byl představen v úterý. Důraz je kladen na partnerství s předními čínskými technologickými firmami v oblastech jako jsou velké jazykové modely a inteligentní hlasová interakce.
Obě společnosti budou společně vyvíjet AI engine založený na Qwen LLM společnosti Alibaba. Tento AI engine bude zpočátku pohánět inteligentního osobního asistenta BMW ve vozech nové generace – v modelech Neue Klasse, které budou vyráběny v Číně a jejich uvedení na trh je plánováno na rok 2026.
»Naše dlouhodobé partnerství se skupinou Alibaba je příkladem vzájemného růstu dosaženého společným vývojem. BMW bude ještě úžeji spolupracovat s čínskými technologickými partnery na oblasti elektromobility a inteligentních technologií, abychom společně napsali nový příběh o vzájemném úspěchu,« uvedl Sean Green, prezident a generální ředitel BMW Group Region China.
S výzkumnými a vývojovými centry v Pekingu, Šanghaji, Šen-jangu a Nankingu má BMW v Číně největší síť pro výzkum a vývoj mimo Německo.
»Naše partnerství se skupinou BMW představuje zásadní krok v nasazení AI poháněných LLM na čele pokročilé výroby a integrace Qwenu do palubních systémů BMW ukazuje, jak může umělá inteligence revolučně změnit mobilitu,« řekl Eddie Wu, generální ředitel Alibaba Group.
BMW a Alibaba spolupracují od roku 2015 v různých oblastech, včetně cloud computingu, logistiky a inteligentní výroby.
Začátkem tohoto měsíce BMW rovněž oznámilo partnerství s čínským technologickým gigantem Huawei na vývoji digitálního ekosystému ve vozidlech specificky zaměřeného na čínský trh.
(Xinhua)