Po otočení pneumatik o 90 stupňů se elektrické auto může pohybovat bokem jako krab a provádět otočky na místě, což výrazně usnadňuje boční parkování a navigaci v úzkých prostorech.
Tato technologie, zahrnující inteligentní podvozek a automatická kola, je prezentována na druhém čínském mezinárodním veletrhu dodavatelských řetězců (CISCE), který se koná v Pekingu od úterý do soboty.
PODPORA PRŮMYSLOVÉ VÝMĚNY
Řízení a brzdění se obvykle provádí prostřednictvím podvozku, ale nová technologie je integruje do kol, uvedl Xu Qingguo, generální obchodní ředitel společnosti Changchun MATIC Robotic Vehicle Technology.
»To znamená, že součásti podvozku mohou být zredukovány o 40 procent, čímž se sníží hmotnost vozidla o více než 30 procent,« řekl Xu a dodal, že technologie může přispět k chytrému řízení, zvýšit dojezd a zlepšit energetickou účinnost.
»Odlehčení aut také závisí na kvalitních surovinách,« uvedl Wang Hanguang, vedoucí společnosti Dalian Ketian New Material, která je dodavatelem společnosti MATIC a rovněž vystavuje na veletrhu.
Přidáním zušlechťovacího činidla do hliníkové slitiny přispívá Ketian ke zvýšení pevnosti a odolnosti součástí vozidel, včetně kol a brzdových kotoučů, dodal Wang.
Pod tématem »Spojení světa pro sdílenou budoucnost« hostil CISCE více než 600 vystavovatelů ze 69 zemí a mezinárodních organizací, přičemž více než 30 procent vystavovatelů pocházelo ze zahraničí.
Jako první národní veletrh na světě zaměřený na dodavatelské řetězce shromáždil veletrh lídry a odborníky průmyslu z celého světa a pomohl podpořit globální spolupráci v průmyslových a dodavatelských řetězcích.
Po zkušenosti s bočním pohybem sedadla spolujezdce v autě označil David Doninotti, generální tajemník Italské asociace zahraničního obchodu, tuto technologii za úžasnou a praktickou. Vyjádřil naději, že najde více partnerů v sektoru nových energetických vozidel a nabíjecích stanic.
»Prostřednictvím tohoto veletrhu Čína vysílá zprávu o propojení, spolupráci a otevřenosti, což je důležité pro podnikatele po celém světě,« uvedl Doninotti.
Čína je největším automobilovým trhem a vývozcem na světě. Za prvních 10 měsíců letošního roku Čína vyrobila přibližně 9,78 milionu nových energetických vozidel (NEV) a prodala 9,75 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 33 procent, respektive 33,9 procenta. Mezitím vývoz NEV činil přibližně 1,06 milionu kusů, což je meziročně o 6,3 procenta více, podle Čínské asociace výrobců automobilů.
PŘEDSTAVENÍ SPOLUPRÁCE V DODAVATELSKÝCH ŘETĚZCÍCH
CISCE zdůrazňuje špičkové technologie a inovativní řešení v dodavatelských řetězcích. V zóně chytrých vozidel byly plně představeny nové materiály, komponenty, výzkum a návrh v počáteční části řetězce, baterie a inteligentní síťové systémy ve střední části a automobily a služby v konečné části.
V zóně chytrých vozidel představuje XPENG Motors svůj nový model P7+ s funkcemi inteligentního řízení na bázi AI. Také je vystaven Voyager X2, dvoumístný elektrický letoun s vertikálním vzletem a přistáním (eVTOL), který přitahuje pozornost automobilových nadšenců.
Na společném stánku vystavuje XPENG společně s Rio Tinto Group, Bosch a China Baowu Steel Group Corporation, aby ukázali spolupráci a synergii napříč dodavatelským řetězcem automobilového průmyslu.
Rio Tinto vyvíjí společně s Baowu a dalšími čínskými společnostmi projekt těžby železné rudy Simandou v Guineji, kde spolupracují v oblastech, jako je kapitálové investování, vybavení a infrastruktura, aby dodávali vysoce kvalitní železnou rudu s nízkým obsahem nečistot pro ocelářský průmysl.
Baowu používá rudu jako surovinu a vyrábí vysoce výkonnou automobilovou ocel prostřednictvím procesů tavení a válcování. Poskytuje komplexní řešení k uspokojení hardwarových potřeb společností NEV použitím karoserií s vysokou pevností a bateriových balení s vysokou bezpečností.
Podle Bolda Baatara, komerčního ředitele Rio Tinto, veletrh podporuje průmyslovou integraci a inovace, poskytuje platformu pro představení úspěšných partnerství a rozšíření globálních spojení.
Bosch představuje svůj integrovaný brzdový a bezpečnostní systém pro pasažéry, vyvinutý pro model XPENG P7+. Tyto technologie pomáhají vozidlu XPENG zvýšit rychlost reakce, přesně monitorovat své okolí a scénáře kolizí, optimalizovat bezpečnostní reakce a výkon inteligentního řízení v složitých dopravních podmínkách, což zajišťuje vyšší bezpečnost pro spotřebitele.
»Pro rozlehlý a neustále rostoucí trh, jako je Čína, jsou klíčem k udržení úspěšného rozvoje inovativní a odolné systémy dodavatelských řetězců spolu se spoluprací a synergii napříč hodnotovým řetězcem průmyslu,« řekl David Xu, prezident Bosch China.
Podle Yin Xiaopenga, děkana Výzkumného institutu globálních hodnotových řetězců na Univerzitě mezinárodního obchodu a ekonomiky, mohou nové produkty podpořit více špičkový rozvoj a posílit průmyslové a dodavatelské řetězce, čímž podpoří těsnější ekonomickou integraci, která prospívá jak Číně, tak světu.
(Xinhua)