100 000. čínsko-evropský nákladní vlak vyjel v pátek ráno z jihozápadního čínského města Chongqing, což je významný milník ve vývoji služby, která podporuje ekonomickou a obchodní výměnu mezi Čínou a Evropou.
Vlak, plně naložený různorodým zbožím, jako jsou elektronické produkty, vozidla a automobilové součástky, mechanické komponenty a domácí spotřebiče, by měl dorazit do německého Duisburgu za něco málo přes 10 dní.
„Čínsko-evropská nákladní železniční doprava umožňuje, aby se vysoce kvalitní čínské produkty dostaly na zahraniční trhy rychleji a s nižšími přepravními náklady, a zároveň vytváří novou bránu pro zahraniční firmy vstupující na čínský trh,“ uvedl Zhang Xiaolong ze společnosti Yuxinou (Chongqing) Logistics Co., Ltd.
V březnu 2011 byla zahájena čínsko-evropská nákladní železniční služba (Yuxinou) z Chongqingu do Duisburgu, čímž vznikl přímý suchozemský obchodní koridor mezi Čínou a Evropou.
Během uplynulých 13 let tato služba přepravila více než 11 milionů dvacetistopových kontejnerových jednotek (TEU) zboží v hodnotě přesahující 420 miliard amerických dolarů.
Provozní efektivita se významně zlepšila – čas potřebný k uskutečnění 10 000 jízd se snížil ze sedmi a půl roku na pouhých šest měsíců, jak uvádí společnost China State Railway Group Co., Ltd.
Dosud se síť čínsko-evropských nákladních vlaků rozšířila do 227 měst v 25 evropských zemích a více než 100 měst v 11 asijských zemích.
Rozmanitost přepravovaného zboží se také výrazně rozšířila, z původních několika kategorií, jako je elektronika, na více než 53 kategorií a více než 50 000 druhů produktů. High-tech a zboží s vysokou přidanou hodnotou, včetně čínských vozidel na nové energie, lithiových baterií a fotovoltaických produktů, se stále častěji stávají součástí nákladu a míří na světové trhy prostřednictvím této služby.
Tato služba je široce vnímána jako klíčový „stabilizátor“ pro obchodní a ekonomické vztahy mezi Asií a Evropou.(Xinhua)