Na Svátky jara cestovalo více než 225 milionů lidí

Za sedmidenní svátky jara v Číně se podle pracovní skupiny Státní rady uskutečnilo více než 225 milionů cest. Během svátků Svátku jara se tok cestujících na železnici nadále zotavoval. Od 21. do 27. ledna vnitrostátní železnice odbavily 50,174 milionu cestujících, v průměru 7,168 milionu cestujících denně, což představuje meziroční nárůst o 57,0 %, a zotavily se na 83,1 % roku 2019. Z toho zpáteční jízdy cestujících dosáhl vrcholu 26. a 27. ledna s více než 10 miliony návštěvníků ve dvou po sobě jdoucích dnech.

Během sedmidenního svátku přepravily vnitrostátní železnice, dálnice, vodní cesty a civilní letectví celkem 50,92 milionu cestujících, což představuje meziroční nárůst o 83,1 procenta. Celkový tok na dálnicích v celé zemi činil 62,592 milionu vozidel, což představuje meziroční nárůst o 29,7 procenta.

A family gathers to have dinner together on the Chinese Lunar New Year's eve in southwest China's Guizhou Province, January 21, 2023. /Xinhua

Cestovní horečka v rámci Svátků jara, známá také jako chunyun, začala 7. ledna a potrvá do 15. února letošního roku, kdy se mnoho Číňanů vrací domů, aby se setkali se svými blízkými na čínský lunární nový rok, který letos připadá na 22. ledna.

Pro mnoho Číňanů je nejdůležitější kulturní tradicí čínského lunárního nového roku neboli svátku jara setkání s rodinou.

Velká čínská města zaznamenala silný nárůst cestovního ruchu

Velká čínská města zaznamenala během svátků Svátků jara silný nárůst počtu turistů, protože se uvolnila poptávka poté, co Čína optimalizovala opatření v reakci na covid-19.

Oficiální údaje zveřejněné městskou správou kultury a cestovního ruchu ukazují, že Šanghaj, finanční centrum ve východní Číně, navštívilo během sedmidenního svátku více než 10 milionů lidí a příjmy z cestovního ruchu dosáhly 16,64 miliardy jüanů (asi 2,5 miliardy dolarů). Hlavní turistické atrakce města navštívilo více než 4,1 milionu návštěvníků, což je přibližně 90 % počtu návštěvníků během svátku Svátku jara 2019.

Hlavní město Peking přivítalo ve stejném období více než 7 milionů turistů, což přineslo příjmy z cestovního ruchu ve výši 7,46 miliardy jüanů, což je o 6,2 procenta více a 57,6 procenta více než v předchozím roce. Každý turista utratil v Pekingu v průměru 1 047 jüanů, což je meziročně o 48,4 % více a o 4 % více než v roce 2019.

Workers set up a lantern installation in celebration of the Chinese Lunar New Year in Xi'an, northwest China's Shaanxi Province, January 23, 2022. /Xinhua

Další velká turistická města, včetně Xi’anu v severozápadní čínské provincii Shaanxi, Sanya v jihočínské provincii Hainan, Harbinu v severovýchodní čínské provincii Heilongjiang a jihozápadního Chongqingu, zaznamenala během svátků svátku jara silné oživení a turisté houfně navštěvovali oblíbené turistické destinace a restaurace.

Kromě ikonických turistických atrakcí zaznamenaly velký nárůst turistiky také krátké venkovské výlety v příměstských oblastech.

Pekingské venkovské oblasti navštívilo více než 1,34 milionu turistů, což představuje meziroční nárůst o 54,4 % a oproti roku 2019 nárůst o 22 %. Celkový provozní příjem z těchto cest činil 162,9 milionu jüanů, což je meziročně o 18 procent více a o 51 procent více než v roce 2019.

»Přemýšlel jsem o jiném způsobu oslavy čínského nového roku, a tak jsem sem přijel s rodinou, vylezl na Velkou čínskou zeď Mutianyu a zažil tradiční zvyky, jako je řezání papíru a lví tanec. Ruch venkovského života mě vrací do dětství,« řekl turista s příjmením Wang.

An aerial photo shows tourists visiting Dongguan Street decorated with red lanterns in Yangzhou City, east China's Jiangsu Province, January 18, 2023 /Xinhua

První svátek po změně reakce na covid-19

Letošní svátky jara jsou prvními po třech letech, kdy Číňané nejsou vyzýváni, aby během svátků zůstali na místě, aby se zabránilo rozsáhlým epidemiím.

Poptávka po cestování prudce stoupá poté, co Čína nedávno snížila třídu řízení covid-19 z třídy A na třídu B. V rámci řízení třídy B již cestující nemusí při vstupu na nádraží a letiště předkládat zdravotní kódy a negativní výsledky testů na nukleové kyseliny ani podstupovat teplotní kontroly.

V reakci na to místní samosprávy a průmyslová odvětví zavádějí slavnostní akce, živé bazary a nákupní kupony, aby podpořily dlouho očekávané zotavení z útlumu způsobeného covid-19. Turisté, kteří se buď koupou ve slunečních paprscích na pobřeží, nebo statečně překonávají zimní mrazy v lyžařských střediscích, byli zaplaveni smrští aktivit na míru.

Z údajů ministerstva kultury a cestovního ruchu vyplývá, že příjmy z domácího cestovního ruchu dosažené během týdenních prázdnin činily 375,8 miliardy jüanů, což je meziročně o 30 % více, dodalo.

»Údaje ukazují, že ekonomiku prázdninového cestovního ruchu začaly vést středně dlouhé a dlouhé zájezdy. Spolu se spotřební silou turistů, kteří se vracejí domů za příbuznými, se rozsah trhu, struktura spotřeby, kvalita a ekonomický přínos cestovního ruchu během svátků jara komplexně vrací k normálu,« uvedl Dai Bin, prezident Čínské akademie cestovního ruchu.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy