Konkurenční výhody čínských vozidel NEV závisí na velkém trhu a rychlé modernizaci technologií

Kromě mandátu EU k celní registraci dovozu elektromobilů (EV) z Číny a možných dodatečných cel se také Spojené státy a Velká Británie chystají vést tzv. antisubvenční vyšetřování nebo vyšetřování rizik pro národní bezpečnost v souvislosti s čínskými EV.

Čínský vývoz elektromobilů čelí protivětru.

Důvodem je, že příslušné země prosazují protekcionismus a obchodní překážky ve jménu »spravedlivé hospodářské soutěže« a »národní bezpečnosti«, což je v rozporu se zásadami tržního hospodářství a pravidly WTO.

Odráží to také rostoucí konkurenceschopnost čínského průmyslu vozidel na nové energie (NEV).

Nedávno v terénu pracovníci agentury Xinhua seznali, že konkurenční výhody čínských vozidel NEV nezávisí na dotacích, ale na integritě dodavatelského řetězce a průmyslové koncentraci, plné tržní konkurenci a rychlé modernizaci technologií podporované supervelkým trhem.

Čínská NEV nejenže poskytují diverzifikovanou nabídku pro globální spotřebitele, ale také pomáhají více zemím dosáhnout ekologické a nízkouhlíkové transformace a udržitelného rozvoje.

Výhoda čínského automobilového průmyslu jako prvního v přechodu na nové energie je hnací silou transformace globálního automobilového průmyslu.

Čínský průmysl NEV je díky své obrovské velikosti trhu a silnému růstovému potenciálu vrcholem světového automobilového průmyslu.

Údaje Čínské asociace výrobců automobilů ukazují, že v roce 2023 se výroba a prodej NEV v Číně meziročně zvýšily o 35,8 %, resp. 37,9 %. Prodej představoval téměř 65 procent celkového celosvětového prodeje NEV. Čína je již devět let po sobě největším světovým výrobcem a prodejcem NEV.

Obrovský čínský spotřebitelský trh poskytuje příznivé prostředí pro výzkum a vývoj a modernizaci technologií NEV. Vzhledem k vyšší míře akceptace inteligentních vozidel a nových technologií mezi čínskými spotřebiteli dává mnoho automobilových společností přednost uvádění nových výrobků a technologií na čínském trhu.

Na snímku pořízeném 25. března 2024 jsou zachyceny montážní linky v závodě společnosti Xiaomi v Pekingu, hlavním městě Číny. FOTO – Xinhua/Peng Ziyang

Ve srovnání s tradičními automobily jsou NEV více elektrifikované, inteligentní, propojené s internetem a digitalizované. Čínský průmysl NEV, který se vyznačuje inovativním myšlením a schopností inovací, dosáhl skokového vývoje a během téměř dvou desetiletí praxe neustále dosahoval pokroku v klíčových technologiích.

Společnost BYD má speciální »technický rybník«, který zahrnuje různé technologie pro uspokojení poptávky na trhu, uvedl Wang Čchuan-fu, předseda představenstva společnosti BYD, předního čínského výrobce NEV.

Díky inteligentním technologiím, jako je autonomní řízení a inteligentní palubní deska, si čínské výrobky NEV získaly uznání trhu.

V celosvětovém měřítku čínské podniky prokázaly výhody v oblasti hromadné výroby a rychlosti modernizace, přičemž inovační cykly jsou rychlejší a efektivnější.

Čínská vozidla jsou »prostě dobrá auta a lidé je kupují«, citoval Mathiase Miedreicha, generálního ředitele společnosti Umicore se sídlem v Belgii, londýnský list Financial Times.

Čínský ministr obchodu Wang Wen-tchao v neděli uvedl, že rychlý rozvoj čínských výrobců elektromobilů je výsledkem neustálých technických inovací, dobře zavedeného systému dodavatelského řetězce a plné tržní konkurence, nikoliv dotací.

Obvinění Spojených států a Evropy z »nadměrné produkce« jsou podle něj neopodstatněná.

Wang rovněž poznamenal, že rozvoj čínského průmyslu elektromobilů významně přispěl ke globální reakci na změnu klimatu i k zelené a nízkouhlíkové transformaci.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy