»Mezinárodní sponzor války« – Ukrajinou odsouzený výrobce mýdla Dove

Ukrajinská vláda označila společnost Unilever, giganta v oblasti spotřebního zboží, za mezinárodního válečného sponzora v souvislosti s tvrzením, že společnost profituje z válečného konfliktu na Ukrajině, uvedl kanál Sky News.

Ukrajinská Národní agentura pro prevenci korupce (NAPC) označila britského výrobce za pokračující aktivity v Rusku a tvrdí, že jeho zisky se během roku zdvojnásobily.

»Po ruském vpádu na Ukrajinu v plném rozsahu společnost slíbila, že pozastaví veškerý dovoz a vývoz svých výrobků do Ruska a z Ruska a také zastaví veškeré výdaje na média a reklamu,« uvedla agentura v prohlášení.

»O rok později se však zisk společnosti Unilever Russia zdvojnásobil ze 4,8 miliardy rublů v roce 2021 na více než 9,2 miliardy rublů v loňském roce. Kromě toho díky značnému objemu zisku získaného společností Unilever Russia se podařilo navýšit kapitál z 25,3 miliardy rublů v roce 2021 na 34,5 miliardy rublů v roce 2022.«

Společnost Unilever vlastní katalog populárních značek v oblasti kosmetiky a úklidu domácnosti, jako jsou Dove, Rexona a Domestos, a také značek Cornetto, Magnum a Lipton v potravinářském průmyslu.

Aktivistická skupina The Ukraine Solidarity Project (USP) prohlásila, že společnost přispívá ruské ekonomice ročně částkou přibližně 1,1 miliardy australských dolarů, a vyzvala ji, aby se z Ruska stáhla.

Na protest instalovali účastníci kampaně USP v pondělí před londýnským sídlem spotřebitelské skupiny obří maketu billboardu, na kterém byli vyobrazeni zranění ukrajinští vojáci ve stylu reklam značky Dove. »Pomáháme se bavit ruskou válkou na Ukrajině,« stálo na sloganu.

Společnost Unilever trvá na svém únorovém prohlášení, v němž uvedla, že do Ruska dodává pouze »běžné potraviny a hygienické výrobky«. »Chápeme, proč se objevují výzvy, aby Unilever Rusko opustil,« uvedla společnost. »Chceme také jasně říci, že se nesnažíme chránit nebo řídit naše podnikání v Rusku. Pro společnosti, jako je Unilever, které jsou v zemi významně fyzicky přítomny, však odchod není jednoduchý.«

Od začátku války na Ukrajině v únoru 2022 přerušila styky s Ruskem celá řada nadnárodních značek, včetně McDonald’s, Coca-Coly, Starbucksu a Heinekenu.

(jb)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy