»Kabelková« kultura mladých spotřebitelů odhaluje nové spotřební postoje

V Číně se objevila jedinečná »kabelková kultura«, protože mnoho mladých lidí opouští značkové tašky a přechází na provizorní kabelky, jako jsou opakovaně použitelné tašky na potraviny nebo konferenční tašky z různých materiálů.

Jedním z reprezentativních příkladů je »šenčenská taška«, která označuje různé kabelky, včetně plátěných tašek, papírových sáčků, obalů od mléčných nápojů apod., které denně nosí občané v Šen-čenu v jihočínské provincii Kuang-tung.

»Často nosím plátěné a papírové tašky do práce, protože se do nich dají dát nejrůznější věci. Tašky mají také dobrý design a kvalitu, což se líbí i mým přátelům a kolegům,« říká Wang Sin-jüe, obyvatel Šen-čenu.

Provizorní kabelky, jako jsou »šenčenské tašky«, jsou poměrně běžné i mezi mladými lidmi ve velkých městech, jako je Peking, Šanghaj a Kuang-čou. Lidé považují takové tašky za praktické, odolné proti opotřebení a módní a lze je nosit na rameni i na zádech. Některé tašky mají dokonce tepelně izolační povlak. Jsou vhodné pro muže i ženy a různé věkové skupiny.

Vznikající »kabelková kultura« odhaluje nový spotřební postoj, protože mladí lidé v Číně začínají usilovat o jednoduchý a sdílený spotřební život a spotřebitelé již slepě nesledují značky jako symbol statusu, ale prosazují jednoduchý a nízkouhlíkový život.

Kromě zmíněné tašky žije mnoho mladých lidí, bez ohledu na jejich měsíční příjem, uvolněnějším a ležérnějším způsobem života v souladu s »dostatečně dobrou mentalitou«. Volná trička, crocsy a plátěné tašky jsou v podstatě jejich standardním módním stylem. Tyto jednoduché a pragmatické výrobky se staly trendy.

»Spotřebitelé jsou dnes stále vyspělejší a racionálnější. Usilují o chytřejší spotřebu, racionální úvahou a kalkulací hledají nejlevnější, praktický a nákladově efektivní způsob nakupování,« uvedl Wang Ning, profesor sociologie na Jihovýchodní univerzitě.

Ekonomové se domnívají, že generace Z v Číně již slepě nevyhledává značky a luxusní zboží nebo nekupuje věci kvůli značce a statusu. Místo toho věnují větší pozornost svým skutečným potřebám, kvalitě výrobků a zkušenostem se spotřebou a dávají přednost sdílenému přístupu a transakcím z druhé ruky. Jsou také zastánci konceptu ochrany životního prostředí a udržitelné spotřeby.

Zpráva zveřejněná databázovou dotazovací platformou TianYanCha.com potvrzuje, že racionální a pragmatická orientace na spotřebu, jako například »co si koupím, to opravdu potřebuji«, se stala hlavní volbou.

Čínští spotřebitelé, kteří si uvědomují cenu, také začali klást větší důraz na hojnost vnitřního světa. Mnozí mladí lidé, vedeni racionální spotřebou, již nebudou šetřit kvůli značkové tašce a ušetřené peníze mohou použít na zlepšení svého vnitřního já.

Nová »kabelková kultura« přinesla také obchodní příležitosti. Nosit obalové sáčky různého zboží jako tašku do ruky znamená pohyblivou reklamu pro příslušné zboží. Fenomén »šenčenské tašky« prospěl také výrobcům papírových tašek.

Fujian Nanwang environment protection sci-tech Co., Ltd., podnik na výrobu papírových obalů ve východočínské provincii Fu-ťien, je jedním z těch, kteří z toho profitovali. Společnost dosáhla v roce 2022 tržeb ve výši 1,05 miliardy jüanů (146 milionů amerických dolarů), přičemž jen potravinových obalů prodala více než pět miliard.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy