Zelená domácnost, největší e-shop na ochranu přírody v ČR, má nového majitele

Česká společnost ornitologická (ČSO) se k 1. lednu 2024 stala majitelem a provozovatelem e-shopu Zelená domácnost.com. Využila nabídku zakladatelů Zelené domácnosti Zuzany a Petra Dobrých, kteří z e-shopu za 13 let vytvořili aktuálně nejznámější obchod zaměřený na ochranu přírody.

Zakoupením Zelené domácnosti ČSO směřuje k tomu, aby si stále rostoucí a rozvíjející se organizace udržovala různorodé financování nezávislé na státních dotacích. S počtem více než 7000 členů je ČSO nejsilnější ochranářskou organizací v České republice.

Veškerý zisk z e-shopu Zelená domácnost nyní prostřednictvím ČSO půjde přímo na ochranu ptáků. »Koupí Zelené domácnosti se zázemím zavedeného obchodu ve výborné kondici se nám naskytuje skvělá příležitost pro další rozvoj a zlepšování toho, co již děláme. Připadá nám smysluplné rozšiřovat nabídku kvalitních výrobků a umožňovat rostoucímu množství zájemců přístup k prostředkům ochrany přírody. To jsme dosud dělali v našem e-shopu, kde ovšem širší nabídku limitovaly omezené skladové prostory,« vysvětluje ředitel ČSO Zdeněk Vermouzek.

Zakladatelé Zelené domácnosti prodávají obchod za symbolickou cenu v podobě aktuálního firemního majetku. »Předáváme naše ‚zelené dítko‘ někam, kde je také samozřejmou prioritou pomoc přírodě, a ne ‚zisk nade vše‘. Nový majitel, Česká společnost ornitologická, je velká nezisková organizace s mnoha členy. Má za sebou řadu úspěchů, z nichž asi nejviditelnější jsou úžasné ptačí rezervace, ale věnují se i vědeckým projektům a edukaci. Jsou také součástí BirdLife International, celosvětové sítě ornitologických organizací. A my také cítíme, že jsme už našemu dospívajícímu dítku dali vše, co umíme. Chceme jej tak pustit do světa, k lidem, které již dlouho známe a vážíme si jich, a kteří naše dítko dále povedou jeho životem,« říká Petr Dobrý.

ČSO chce pokračovat v obchodní filozofii Zelené domácnosti, která si dlouhodobě zakládá na prodeji kvalitních výrobků, přičemž cílem není prodat co nejvíce za nízkou cenu, ale prodávat produkty s nejlepší celkovou hodnotou pro ochranu přírody. Příkladem je exkluzivní zastoupení výrobce kvalitních ptačích budek Schwegler v ČR.

»Přijmout nabídku ke koupi Zelené domácnosti jsme se rozhodli i proto, že v posledních letech významně roste zájem lidí o ptáky a přírodu v jejich bezprostředním okolí. Každodenní kontakt s přírodou má i prokazatelné pozitivní dopady do našeho fyzického i psychického zdraví. S pomocí Zelené domácnosti jdeme tomuto trendu naproti, a navíc posilujeme trvalé a nezávislé financování naší hlavní neziskové činnosti,« doplňuje Vermouzek.

Více podrobností v článku Zelená domácnost mění majitele, ale ne svoje unikátní zaměření a fungování.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy