Home Zahraničí Cestovní horečku při Jarním festivalu provází vřelost i zručnost

Cestovní horečku při Jarním festivalu provází vřelost i zručnost

Zaměstnanci a cestující pózují pro fotografii na palubě rychlovlaku G7575, 29. ledna 2024. FOTO - Xinhua/Ji Chunpeng

Třiatřicetiletá Tao Č‘-ťing, která veze staršího člověka a nese zavazadla, není jen další cestující uprostřed návalu lidí na nádraží Čchao-jang v Pekingu během Svátků jara – je to srdečná a zkušená ambasadorka železnice.

S blížícím se čínským lunárním novým rokem proud cestujících prudce stoupá. Tao, která denně neúnavně doprovází více než 20 cestujících, dobře ví, že nastalo nejrušnější období roku.

»Před námi je rychlostní skok a možná to bude trochu drncat,« řekla Tao staršímu cestujícímu. »Držte se zábradlí a buďte při cestě opatrní, a kdybyste cokoli potřebovali, klidně se ozvěte,« dodala. Když starší osoba nastupovala do vlaku, ozvalo se mávání na rozloučenou a projev vděčnosti.

Tao, která musí každý den ujít téměř 30 000 kroků, je tak vytížená, že i doušek vody je pro ni luxus. Odhaduje se, že během 40denní cestovní horečky v rámci Svátků jara, které začaly 26. ledna, by měla společnost China Railway Beijing Group Co., Ltd., kde Tao pracuje, odbavit 39,13 milionu cestujících, což je o 14,1 % více než v roce 2019.

Od svého nástupu v roce 2010 nabízí Tao individuální asistenci cestujícím se zvláštními potřebami, včetně starších osob, zdravotně postižených a těhotných žen, a to jak na pekingském nádraží, tak na pekingském nádraží Čchao-jang, kde pomáhá těmto cestujícím při příchodu, odchodu a nástupu.

Pekingské nádraží Čchao-jang je vybaveno pohovkami, zábavním koutkem pro děti, řadou invalidních vozíků a lůžky pro cestující, kteří nemohou pohodlně sedět nebo stát.

Tao v určitých intervalech přistupuje k čekajícím cestujícím, vyptává se na jejich potřeby a ujišťuje je, že se blíží kontrola jízdenek. Pokud si všimne, že se cestující necítí dobře, pomůže jim dostat se na lůžko, aby si odpočinuli, a zároveň pravidelně kontroluje jejich stav. Kromě toho Tao pomáhá spojit ztracené děti s jejich rodiči.

Aby zlepšila služby pro cestující s různými potřebami, Tao se nadále snaží zlepšovat své znalosti angličtiny, sama se učit znakovou řeč, osvojit si dovednosti pro záchranu života, jako je resuscitace, a naučit se techniky psychologického poradenství.

Tao také vyrábí kartičky s podrobnostmi o vlacích, jízdními řády a informacemi o pokladnách, které doplňuje ručně kreslenými mapami stanic. Ve volném čase si tyto kartičky prohlíží a zapamatovává si je a zkoumá dopravní spojení v okolí nádraží.

Na základě více než desetiletých pracovních zkušeností Tao inovovala jedinečný přístup ke službám »bezproblémového spojení«, který cestujícím plynule pomáhá zvenčí do vnitřku stanice, od vstupu do čekárny, ze stanice do vlaku a z výchozí stanice do cílové.

Toto důsledné a odhodlané úsilí zanechalo v mnoha cestujících trvalý dojem. Tao vzpomíná, že když koncem ledna pomáhala staršímu cestujícímu na invalidním vozíku při výstupu ze stanice, obávala se chladu, a než mu pomohla do vozíku, pomohla mu nasadit čepici a utáhnout zip jeho péřové bundy.

Toto srdečné gesto přimělo staršího muže, aby vyjádřil své uznání: »Stále si vzpomínám, že před mnoha lety na pekingském nádraží byla dívka jménem Tao, která mi pomohla…«

»Pane, vzpomínáte si na mě?« Tao si sundala roušku a zeptala se na odpověď. Starší muž, příjemně překvapený, odpověděl: »Jaké milé překvapení! Pojďme se sejít před Svátky jara. Přijďte ke mně domů a moje žena pro vás připraví jídlo.«

»Nikdy bych nečekala, že si mě ten starší muž bude pamatovat i po tolika letech,« řekla Tao.

Již více než deset let je v první linii během cestovního shonu na Svátky jara a na vlastní rodinu jí zbývá jen málo času, ale Tao říká, že pochopila, že dokud je její rodina pohromadě, může Nový rok oslavit kdykoli.

(Xinhua)

PŘIDEJ KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here