Čína se zavázala k opatřením na podporu domácí spotřeby v roce 2024

Čína zavede v letošním roce řadu opatření, jako je stimulace nákupu vozidel a domácích spotřebičů, aby zvýšila spotřebu, uvedl v úterý představitel ministerstva obchodu.

»Automobily, domácí spotřebiče a vybavení domácností jsou těžištěm tradiční spotřeby a úzce souvisejí s životem lidí,« uvedl na tiskové konferenci náměstek ministra obchodu Šeng Čchiou-pching.

Čína bude v letošním roce pracovat na podpoře výměny vozidel vzhledem k velké poptávce mezi lidmi a potenciálu pro jejich obměnu, uvedl Šeng.

V loňském roce prodej nových automobilů v Číně poprvé překročil 30 milionů kusů, což představuje meziroční nárůst o 12 %.

Objem obchodů s ojetými automobily v zemi dosáhl v roce 2023 18,41 milionu kusů, což představuje nárůst o téměř 15 procent.

Podle náměstka ministra dosáhl počet vlastníků automobilů v Číně 340 milionů, což je první místo na světě.

V rámci balíčku opatření na podporu domácí poptávky bude Čína rovněž podporovat renovaci starých domů a výměnu domácích spotřebičů.

Kromě toho Čína podpoří nové formy spotřeby, jako je přeshraniční elektronický obchod, vozidla na novou energii (NEV) a čínské módní výrobky, aby uvolnila potenciál spotřeby, dodal Šeng.

Dostatečné dodávky

Čína zvýšila úsilí o zajištění dostatečného zásobování základními produkty během nadcházejících Svátků jara, které se konají od 10. do 17. února.

Na velkoobchodních trzích po celé zemi jsou dostatečné zásoby zboží denní potřeby, přičemž zásoby zboží denní potřeby v supermarketech se zvýšily o 10 až 30 % oproti obvyklému stavu, uvedl Šeng. Dodal, že hlavní platformy elektronického obchodování budou i během svátků poskytovat doručovací služby.

Ceny na trhu jsou také obecně stabilní. V pondělí se průměrné velkoobchodní ceny obilí, jedlého oleje, hovězího a skopového masa na 100 velkoobchodních trzích v zemi oproti začátku měsíce nezměnily.

Ceny vepřového masa se zvýšily o 2,1 % a vajec o 0,7 %, zatímco ceny zeleniny vykázaly podle náměstka ministra sezónní nárůst.

S blížícími se Svátky jara zaznamenávají velká nákupní centra, supermarkety a online platformy vysoké prodeje.

Koncem ledna se tržby maloobchodních podniků sledovaných ministerstvem meziměsíčně zvýšily o 19,9 procenta. Tržby klíčových platforem elektronického obchodování se minulý měsíc meziročně zvýšily o 20 procent, ukázaly údaje.

»Naším cílem je vytvořit sváteční atmosféru společným úsilím úřadů, podniků a průmyslových sdružení,« uvedl Šeng.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy