WHO varuje před zdravotními dopady marketingu mlékárenského průmyslu

Světová zdravotnická organizace (WHO) označila uvádění výrobků kojenecké výživy na trh za nebezpečné pro zdraví dětí a matek. Generální ředitel WHO ve středečním tiskovém prohlášení vydaném v Ženevě vyzval země, aby přijaly opatření na podporu kojení.

WHO cituje tři články publikované v britském časopise Lancet, které negativně hodnotí marketingové praktiky výrobců umělé výživy. Vliv tohoto odvětví, včetně jeho lobbování proti opatřením na podporu kojení, je zdůrazněn jako »vážně ohrožující zdraví a práva žen a dětí«.

Jak vysvětlil výzkumný pracovník WHO Nigel Rollins, »je třeba přijmout opatření v různých oblastech společnosti, aby se matkám více pomáhalo kojit tolik, kolik chtějí«. Kromě toho je třeba usilovat o potírání »vykořisťovatelského marketingu« výrobců výživových přípravků. WHO vychází z toho, že kojení je pro děti velmi prospěšné, »pomáhá dětem přežít a plně se rozvíjet, dodává jim energii, snižuje riziko infekcí i obezity a chronických onemocnění v pozdějším věku«. Přesto je nyní do šesti měsíců věku je »výlučně kojena méně než polovina dětí«. Vzhledem k tomu, že kojení hraje důležitou roli pro zdraví, doporučují články v Lancetu zvýšit jeho podporu v systémech zdravotní a sociální ochrany a zejména »zaručit odpovídající placenou mateřskou dovolenou«.

Podle údajů uvedených v publikacích v současné době »nemá přibližně 650 milionů žen dostatečnou ochranu v mateřství« a »marketingová tvrzení a strategický lobbing« výrobců umělých mlék prohlubují problémy rodičů, kteří se obávají o zdraví a chování dětí. Tvrdí se zejména, že komerční mléčné výrobky »pomáhají při kolice nebo prodlužují noční spánek« a snižují úzkost u dětí. Autoři článků v časopise Lancet se domnívají, že při vhodné podpoře lze obavy rodičů »řešit výlučným kojením«.

(TASS)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy