Zahraniční podnikatelé hledají na Kantonském veletrhu nové příležitosti

V roce 1954 vedl Jack Perry, zakladatel London Export Corporation, skupinu 48 britských podnikatelů na historickou obchodní misi do Pekingu.

O sedmdesát let později přijel jeho vnuk Jack Perry mladší jako nový předseda Klubu 48 Group, který zmíněných 48 podnikatelů spoluzaložilo, do jihočínského města Kanton, aby se zúčastnil 135. kantonského veletrhu. Na veletrhu byl poprvé.

»Můj první dojem z Kantonského veletrhu je zdejší nadšení. Vidím tu spoustu lidí, jak se snaží učit, naslouchat a porozumět. Klub 48 Group má členy z celého světa a ti sem přijíždějí, aby pochopili, o čem je čínská produkce,« řekl.

Po více než šesti desetiletích přitažlivost Kantonského veletrhu stále přetrvává. Právě probíhající ročník Kantonského veletrhu, který se koná od 15. dubna do 5. května, přilákal k předběžné registraci přibližně 149 000 nákupčích z 215 zemí a regionů, což představuje pozoruhodný nárůst o 17,4 % oproti předchozímu ročníku.

Marios Theodoulou, obchodník z Kypru, je při své první návštěvě veletrhu ohromen pohostinností a pozitivní energií. »Naším očekáváním je přivést část čínského exportu na Kypr a vytvořit obchodní portál pro všechny tyto výrobky,« řekl Theodoulou. Na veletrhu také plánuje navázat nové kontakty pro budoucí spolupráci.

Nákupčí se seznamují se zařízeními pro výrobu solární energie během 135. zasedání čínského veletrhu dovozu a vývozu v Kantonu v jihočínské provincii Kuang-tung, 16. dubna 2024. FOTO – Xinhua/Lu Hanxin

Angelo, brazilský obchodník, plánuje nákup strojního vybavení. Řekl, že je na veletrhu poprvé, protože obvykle nakupuje v Evropě. »Tentokrát zůstanu v Číně asi 40 dní, prvních 15 dní budu na veletrhu a pak měsíc navštívím firmy v zemi a začnu obchodovat,« řekl.

135. Kantonský veletrh s celkovou výstavní plochou 1,55 milionu metrů čtverečních má přibližně 74 000 stánků a 4300 nových vystavovatelů, přičemž důraz je kladen na rozvoj vysoké kvality. Vůbec poprvé byla zřízena pilotní zóna přeshraničního elektronického obchodu a zóna přeshraničního skladování.

Mnozí »staří známí« byli na veletrhu svědky změn a zlepšení.

Amanbajev Gani, představitel Komory mezinárodního obchodu Kazachstánu, uvedl, že veletrh v Kantonu se v posledních letech značně rozšířil. »Když jsme přijeli poprvé, byly zde tři pavilony A, B a C. Letos vidím nový pavilon D a také nové budovy kolem areálu. Letos je tu spousta nových značek a firem,« řekl.

Benjamin King přijel na veletrh v roce 2018 poprvé jako nákupčí. Během pobytu na veletrhu si všiml, že v Číně potřebuje více společností podporu dodavatelského řetězce přímo na místě, což ho nakonec vedlo k založení společnosti Kinyu SCM, poradenské firmy v oblasti dodavatelských řetězců se sídlem v Kantonu, hlavním městě jihočínské provincie Kuang-tung, kde se Kantonský veletrh koná. Společnost za posledních pět let pomohla svým zákazníkům při nákupu zboží z Číny v hodnotě více než 140 milionů amerických dolarů. V loňském roce se na veletrhu stala vystavovatelem v sekci obchodu se službami.

Na snímku z 15. dubna 2024 je výjev ze 135. zasedání Čínského veletrhu dovozu a vývozu v Kantonu v jihočínské provincii Kuang-tung. FOTO – Xinhua/Liu Dawei

Za posledních 10 let se čínští obchodníci stali profesionálnějšími v přístupu, mají větší znalosti trendů na mezinárodním trhu a zlepšily se jejich vyjednávací schopnosti, uvedla Giselle Bonetová, ředitelka společnosti Pinchili China Service Limited. Všichni obchodníci by podle ní měli využít příležitost, kterou jim tento veletrh nabízí, a navázat kontakty s nejlepšími čínskými výrobci a dodavateli.

135. Kantonský veletrh zaznamenal nárůst zájmu účastnických zemí Iniciativy pásu a stezky (BRI). Počet nákupčích z těchto zemí se oproti předchozímu zasedání zvýšil o 45,9 procenta.

Bekar Mikaberidze, zakladatel gruzínského obchodního domu One Belt One Road, se veletrhu poprvé zúčastnil v roce 2006. Řekl, že Kantonský veletrh není jen výstavou, ale zážitkem, který zanechává trvalý dojem. »Veletrh představuje neustále se proměňující prostředí globálního obchodu a technologií, od oblečení a nábytku až po solární baterie a elektromobily.«

Noushad Mohamed, manažer značky Ikon v rámci společnosti Lulu Group International ve Spojených arabských emirátech, která je častým účastníkem této akce, kladl na veletrhu větší důraz na inteligentní výrobky. »Všichni upírají oči na Čínu a snaží se zjistit, co dalšího chystá v oblasti umělé inteligence. Vybrali jsme také spoustu produktů, které s AI souvisejí, jako jsou fotoaparáty a tablety. Tam jsou obrovské trhy a příležitosti,« řekl Mohamed.

Přibližně 64 procent vystavovatelů v mezinárodním pavilonu veletrhu, který je platformou pro společnosti mimo Čínu, pochází ze zemí účastnících se BRI.

V mezinárodním pavilonu vystavovala turecká společnost Sersim, která se zaměřuje především na export. Cagri Yazar, oblastní manažer prodeje společnosti, uvedl, že se veletrhu účastní již přibližně 20 let. »Kantonský veletrh se každým dnem rozrůstá a stále více přispívá k rozvoji mezinárodního obchodního prostředí. Je pro nás opravdu efektivní.«

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy