I přes zvyšující se životní náklady roste poptávka po prémiových značkách

Přestože velká část Čechů stále častěji kupuje automobily úspornější na provoz i levnější na pořízení, roste každým rokem i poptávka po prémiových značkách. Za posledních pět let se prodeje těchto aut jen ve skupině AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, zvedly více než čtyřnásobně. Největšími tahouny mezi prémiovými značkami jsou Audi A6, Mercedes C a BMW 5. Podíl SUV na prodejích prémiových aut je 38 %, nadpoloviční většinu tvoří diesely a pětinu elektromobily a hybridy.

Nejprodávanější modely prémiových značek do 10 let stáří v síti AAA AUTO a Mototechna
Pořadí20192024
1.Audi A5Audi A6
2.Audi A3Mercedes C
3.Mercedes EBMW 5
4.Audi A4Audi A4
5.Mercedes GLABMW 3
6.BMW 5Mercedes CLA
7.Jeep RenegadeMercedes E
8.Audi A6BMW X1
9.Audi Q5Tesla Model 3
10.Mercedes ABMW X5

»Rostoucí počet prodaných automobilů prémiových značek má dva základní důvody. V první řadě je to způsobeno stále dlouhými výrobními dobami a vysokými cenami nových automobilů. Zákazníci pak hledají alternativy, tedy zánovní automobily s parametry nových, ale okamžitou dostupností a cenou až o 45 % nižší po prvním roce užívání. S tím souvisí i rostoucí objem firemních zákazníků, kteří u nás hledají manažerské vozy,« vysvětluje Petr Vaněček, společný generální ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Dle statistik prvních pěti měsíců letošního roku se ve skupině prodalo již téměř 1100 aut prémiových značek do deseti let stáří, což je 4,2 krát více než před pěti lety za stejné období.

V této kategorii automobilů dlouhodobě převládají SUV, která tvoří 37,8 % prodejů prémiových značek v AURES Holdings. Nejčastěji jde o modely BMW X1 a X5 nebo Audi Q7. 21 % pak připadá na sedany typu Tesla Model 3 nebo BMW 5,20 % pak kombi s vozy Audi A6 nebo Audi A4. »Protože Škoda není prémiová značka a do této statistiky jsme ji proto nezahrnuli, modely Superb a Kodiaq jsou v českých podmínkách za prémiové vozy považované. V celkových prodejích pak tyto modely patří v naší zemi mezi vůbec ty nejoblíbenější a i jejich prodeje každým rokem rostou. Superbů jsme už letos prodali jen v Česku téměř 800, Kodiaqů na 400,« doplňuje Vaněček.

38 % vozů prémiových značek je v dieselu, 21,4 % v benzínu a zbytek tvoří alternativní paliva. Počet prodaných aut s hybridním pohonem vzrostl za prvních pět měsíců letošního roku téměř dva a půl násobně oproti stejnému období loňského roku, počet elektromobilů pak více než trojnásobně. Nejoblíbenějším hybridem je Audi A6, elektromobilem Tesla Model 3. 89,2 % aut prémiových značek je v automatu, 86,9 % má parkovacího asistenta, 59,4 % náhon na všechna čtyři kola, 69,4 % tempomat. 25,6 % aut je v bílé barvě, jen o pár kusů méně v černé a 22,3 % v šedé. Polovinu prémiových aut kupují fyzické osoby, zákazníky jsou ze 75 % muži.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy