Zákazníci často nevyužívají možnost změny mobilního operátora a přicházejí tak o úspory

Dle průzkumu společnosti Ušetřeno.cz klienti většinou setrvávají u svého stávajícího mobilního operátora a nevyužívají možnost ušetřit peníze srovnáním tarifů a přechodem ke konkurenci. Studie zjistila, že v posledních dvou letech 83 % respondentů vůbec neměnilo mobilního operátora. To naznačuje, že lidé mohou zbytečně přeplácet.

Ideální tarif pro mobilní data

Téměř čtvrtina respondentů považuje za ideální tarif pro mobilní data rozmezí 36 GB, druhá čtvrtina preferuje tarif v rozmezí 610 GB a pouze 13 % dotázaných by zvolilo tarif do 3 GB. Je tedy jasné, že mnoho uživatelů má zájem o vyšší datové limity, což je dáno potřebou současného světa být stále on-line.

»Zákazníci mohou výrazně uspořit srovnáním tarifů a služeb mezi různými operátory. Převedením celé škály služeb, jako je telefon, internet a televize, k jednomu operátorovi se pak úspora ještě zvyšuje, až násobí. Průměrná úspora při změně mobilního operátora, dosahuje 851 korun ročně, v případě vícero služeb je kolem 1820 Kč ročně. Setkali jsme se i s případem, kdy zákazník díky změně ušetří více jak 7000 Kč ročně,« říká produktový manažer telekomunikačních služeb Ušetřeno.cz Jan Štepaník.

Překážky při přechodu

Abychom mohli přejít k jinému operátorovi, je potřeba získat od stávajícího mobilního operátora OKU kód neboli ověřovací kód účastníka. Průzkum zjistil, že téměř 75 % respondentů netuší, co to vlastně je. Získání OKU kódu může být jedním z důvodů, proč se zákazníci zdráhají změnit svého operátora. Někteří operátoři nemusí mít uživatelské prostředí v samoobsluze k získání OKU kódu přívětivé. Pokud si navíc zákazník OKU kód vyžádá, může být otravován nevyžádanými telefonáty ze strany operátora.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy