Česká vinařství chtějí zaujmout na veletrhu v Londýně

Do České republiky za vínem? Proč ne. Že má malá země v srdci Evropy co nabídnout i ve vinařské turistice, prezentuje tento víkend Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism na veletrhu National Geographic Traveller Food Festival v Londýně.

Na akci agentura spolupracuje s Národním vinařským centrem, Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a statutárním městem Brno. Vlastní stánek na festivalu bude mít také Budějovický Budvar.

Sklepní uličky, zákoutí s vinnou révou a víno. Vinařská turistika se čím dál víc dostává také do hledáčku zahraničních hostů. O tom, že právě tzv. gastroturistika, tedy poznávání míst přes jídlo, víno a pivo, je jedním ze způsobů, jak se dá poznávat ČR, je přesvědčena agentura CzechTourism. České vinařství a ČR jako destinace pro vinařskou turistiku se tak mimo jiné představuje právě na National Geographic Traveller Food Festivalu. »Podle mezinárodních trendů zájem o cestování za jídlem roste. A ČR nechce být pozadu. Gastronomie patří spolu s památkami mezi hlavní lákadla pro cestování do ČR. Z našeho průzkumu vyplývá, že v průměru každý čtvrtý zahraniční turista realizuje v ČR alespoň jednu aktivitu spojenou s gastronomií. Gastronomie nejvíce láká Američany a Němce (27 %), Brity (28 %) a Francouze (32 %),« říká ředitel České centrály cestovního ruchu-CzechTourism Jan Herget.

Hosté ze zahraničí mají možnost na akci poznat tuzemské víno, zjistit, jak je to s výlety do přírody nebo za pamětihodnostmi na vinařských stezkách, po kterých se dá cestovat pěšky i na kole. Představuje se také historie a současnost tuzemského vinařství a chybět nemůže ani prezentace barové scény v Brně včetně ochutnávky koktejlů.

»Už loni jsme měli velkou radost, že jsme se mohli zúčastnit tohoto prestižního eventu, na který zavítalo více než 6000 návštěvníků. Ukazuje se, že veletrh je výbornou platformou pro představení ČR klientele, která se zajímá o cestování spojené s kuchyní a specialitami konkrétních destinací. Britští a irští turisté se na ČR už nedívají jen jako na destinaci, kde navštíví hlavní město, ale jako na destinaci pro sofistikovanou dovolenou s kvalitní nabídkou i pro náročnější klienteludoplňuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism Velká Británie a Irsko Katarína Hobbs.

Zahraniční klientele je určená i speciální kampaň Tradice, která prezentuje všechny kraje ČR a ukazuje tuzemské tradice netradičně. Například do Jihomoravského kraje láká na nečekané pokladnice v podobě vinných sklípků, do Plzeňského kraje zase na nečekané mléko v podobě piva. Díky tomu, že ČR má tisíciletou tradici vaření piva, je daná věc velkým tématem i jako kulturní produkt. Tuzemský pivní kultura proto usiluje o zápis na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO. Součástí má být samotný nápoj, kultura čepování, atmosféra české hospody i česká věta: »Jdeme na jedno«. A o zápis do UNESCO jako vůbec první na světě coby krajina chmele usiluje také město Žatec. Výsledky by zaznít letos v září v Rijádu.

Na gastroturistiku se zaměřuje taky speciální projekt agentury CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky Czech Specials. Snaží se popularizovat českou kuchyni v tradičním i moderním pojetí, propagovat a podporovat restaurace tak, aby do nich zavítalo více hostů. Na webu projektu e tak mimo jiné k dispozici speciální mapa s přehledem podniků, které mají certifikaci Czech Specials. V červnu se zahraničnímu zastoupení CzechTourism v Tokiu podařilo prosadit reportáž pro japonskou Nagasaki TV k české gastronomii. A v červenci pak u příležitosti inauguračního letu z Tchaj-Peje do Prahy seznámí CzechTourism tchaj-wanská média s Czech Specials restauracemi.

Co se týče gastroturistiky, nezapomíná se ani na domácí trh, Výletům za vínem i pivem se proto pravidelně věnuje také portál agentury CzechTourism Kudy z nudy. V červenci mimo jiné vydává newsletter s rozcestníkem plným tipů na to, co lze během letních prázdnin v ČR zažít. Součástí budou i doporučení, kam v každém ze čtrnácti krajů vyrazit na výlet do vinic a za vínem a kam na dobré pivo z minipivovarů.

V podpoře gastroturistiky chce CzechTourism pokračovat i příští rok. Už teď plánuje lákat na cestování za pivem zejména prostřednictvím menších řemeslných pivovarů. Skloubí se tak pivo s gastronomickými, kulturními či outdoorovým zážitky.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy