Čínská »romantická ekonomika« podporuje prodej čerstvých květin

Obnovená důvěra na trhu a vzkvétající »romantická ekonomika« založená na rostoucích příjmech spotřebitelů v Číně vedly k silnému prodeji čerstvých řezaných květin.

V jednom z pekingských květinářství bylo nedávno možné vidět zaneprázdněné prodavače, jak před Valentýnem balí kytice. »Nikdo neodmítne kytici krásných květin,« řekla Chen Lin, vedoucí obchodu. Obchod dříve prodával květiny z dovozu, ale nyní prodává květiny z jihozápadní čínské provincie Jün-nan, která je hlavním producentem květin v zemi. Tržby květinářství se v posledních dnech pohybovaly mezi 50 000 jüany (asi 7300 amerických dolarů) a 100 000 jüany denně, což je více než tržby před pandemií covid-19, uvedla.

V posledních dnech se průměrný denní objem velkoobchodního prodeje na květinovém trhu Dounan v Kchun-mingu, hlavním městě provincie Jün-nan, vyšplhal na téměř 30 milionů květinových stvolů. Dounanský květinový trh je největším asijským trhem s čerstvými řezanými květinami.

Za žhavým prodejem řezaných květin stojí růst příjmů a touha po romantice. »V minulosti to bylo nepředstavitelné,« řekl veterán v prodeji květin Jang Jü-jung. »V minulosti bylo málo květinářství a ceny čerstvě řezaných květin byly vysoké. Čerstvě řezané květiny byly považovány za luxusní dárky,« dodal.

Zákazníci kupují květiny na svátky a oslavy, ale spotřeba se mění a stále více lidí nyní kupuje květiny v běžné dny, aby si obohatili život o romantiku.

»Dříve lidé dostávali květiny nebo je kupovali jako dárek k narozeninám. Nyní mnoho elektronických obchodních platforem prodává velké množství květin za poměrně nízké ceny,« uvádí žena z Pekingu s příjmením Song. »U mě doma jsou čerstvé květiny po celý rok. Dříve byly květiny dárkem, nyní jsou květiny běžnou součástí života,« uvedla Songová.

S rozvojem oblastí produkce květin, jako je Jün-nan, se zlepšila kvantita i kvalita čínské nabídky květin a mění se také vzorce spotřeby, uvedl Li Šen-čung, ředitel ústavu pro výzkum květin při Jünnanské akademii zemědělských věd.

»Trendem spotřeby květin se nyní staly nákupy v domácnostech pro zpestření běžného života,« uvedl Fej Süe-mej, viceprezident maloobchodní pobočky Čínské květinové asociace. S rozvojem »romantické ekonomiky« poptávka spotřebitelů po kvalitních květinách rok od roku roste, uvedl Fej.

Rozmach elektronického obchodu a rychle rostoucí odvětví expresního doručování v Číně rovněž podporují prodej čerstvých řezaných květin. »Čtvrtina mých květin se prodá online,« uvedl květinář Čang Kuo-pching z květinového trhu Dounan v Kchun-mingu. »Vybírám různé květiny podle preferencí zákazníků a doručuji je letecky,« řekl Čang, který má stálé zákazníky v Šanghaji, Nankingu a Kantonu, kteří si nyní objednávají každý měsíc.

Cchaj Fu-kchun, kurýr pracující pro společnost SF Express v Jün-nanu, v poslední době pracuje velmi dlouho – přijímá objednávky, balí květiny a nakládá balíky na svůj kamion.

Přeprava květin má přísné požadavky na teplotu a rychlost, proto kurýrní společnost SF Express investovala do letadel s plným vybavením a vozidel s chladicím zařízením, uvedl Jang Ťing-laj, úředník z jünnanské pobočky společnosti SF Express.

»Vytvořili jsme režim přepravy‚ letadlo plus vysokorychlostní železnice plus chladicí řetězec‘. Květiny mohou být z polí k zákazníkům doručeny již za 24 hodin,« řekl Jang.

Han Tchien-sing, který pracuje v květinovém průmyslu v Kchun-mingu téměř 30 let, uvedl, že chladicí řetězec a letecká logistika zaručují včasné dodání čerstvě řezaných květin. »Kvalita není ovlivněna a na romantice se nešetří,« řekl Han.

»Pro kvalitu květin je také velmi důležité posklizňové ošetření,« řekl Fej. Květinový průmysl v Jün-nanu zavedl standardizovaný proces ošetření: předchlazení, balení a chlazení. Některé podniky dokonce vyvinuly »prostředky pro prodloužení čerstvosti«, které prodlužují životnost květin.

K prudkému nárůstu prodeje řezaných květin přispěla také letos oživená důvěra na trhu, uvedl Li Čchien, dražitel v kunmingském mezinárodním aukčním centru Flora Trading Center. Od 24. ledna do 8. února činil objem obchodů centra 56,42 milionu stonků, což je meziročně o téměř 40 % více.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy