Zkáza Titanu mířícího k Titaniku byla nejspíš nevyhnutelná

Imploze miniponorky Titan, která vozila turisty k vraku Titaniku, byla nejspíš nevyhnutelná. Generální ředitel společnosti OceanGate Stockton Rush ignoroval záplavu červených signálů, které se objevily v souvislosti s ponorkou Titan společnosti v letech předcházejících její zkázonosné plavbě, napsal deník New York Post.

Během nešťastného ponoru k vraku slavné lodi z roku 1912, který se uskutečnil 18. června, došlo k implozi Titanu a Rush, který loď řídil, zahynul spolu s dalšími čtyřmi cestujícími: Francouzský odborník na Titanic Paul-Henri Nargeolet, 77 let, britský miliardář Hamish Harding, 58 let, významný pákistánský podnikatel Shahzada Dawood, 48 let, a jeho 19letý syn Suleman Dawood.

Rush však před plavbou nesčetněkrát smetl ze stolu nebo bagatelizoval obavy cestujících, zaměstnanců a kolegů ohledně bezpečnosti a konstrukce Titanu.

David Lochridge, bývalý ředitel námořních operací společnosti OceanGate, uvedl, že zjistil »nedostatek nedestruktivních testů provedených na trupu lodi Titan«, a když své obavy vznesl, byl v roce 2018 propuštěn.

Stejně jako Lochridge zaslala i Organizace pro námořní technologie společnosti OceanGate dopis, ve kterém ji varovala, že její experimentální návrhy a odmítnutí dodržovat průmyslově uznávané bezpečnostní protokoly by mohly vést ke »katastrofickým« následkům.

Will Kohnen, předseda organizace, řekl deníku New York Times, že mu Rush poté volal a stěžoval si, že předpisy v oboru podkopávají práci jeho společnosti.

Několik dalších lidí se navíc obávalo faktu, že ponorka Titan měla »prvky MacGyverovské improvizace«, jak řekl reportér CBS David Pogue Rushovi ve vysílání v roce 2022.

Mezi zdánlivě za pochodu provedené konstrukce, které upoutaly pozornost cestujících v minulosti, patřil ovladač Playstationu používaný k řízení ponorky – a skutečnost, že její vztlak byl udržován pomocí rezavých stavebních trubek uložených na bočních policích.

Chatrná konstrukce přiměla například 61letého Chrise Browna, multimilionáře a hledače vzrušení, který se na zkázonosnou plavbu přihlásil se svým přítelem Hardingem, aby výpravu odřekl.

»Nakonec jsem jim poslal e-mail a řekl jim: ‚Už nejsem nadále ochotný na tuhle věc jít‘,« řekl Brown deníku Sun, protože se obával, že společnost OceanGate »příliš šetří«.

Bývalý cestující a německý dobrodruh Arthur Loibl, který za nahlédnutí do vraku Titaniku v roce 2021 zaplatil téměř 110 000 dolarů, uvedl, že když se držák stabilizační trubice zodpovědný za vyvážení ponorky roztrhl, byl »znovu připevněn pomocí zipů«. »Tehdy to byla sebevražedná mise!« řekl. »První ponorka nefungovala, tehdy se muselo od ponoru v hloubce 1600 metrů upustit.«

Když Rushovi poskytoval poradenství v oblasti marketingu a logistiky, vyjádřil odborník na hlubinné lety Rob McCallum své obavy ohledně systému Titan fungujícího na technologii Bluetooth, jak řekl časopisu New Yorker. »Každá ponorka na světě má pevně připojené ovládání z nějakého důvodu – abyste v případě výpadku signálu nebyli v háji,« řekl.

McCallum přerušil spolupráci s Rushem poté, co generální ředitel odmítl nechat Titan certifikovat pro námořní dopravu. »Stocktonovi se to nelíbilo. Nelíbilo se mu, že mu někdo říká, že se pohybuje na hraně,« řekl McCallum.

Když se lidé začali dozvídat o Rushově plánu vzít cestující na Titanic, »volali mi a říkali: ‚Vždycky jsme chtěli jet na Titanic. Co si o tom myslíte?‘ A já jim říkal: ‚Nikdy nenastupujte do neklasifikované ponorky. Já bych to neudělal a vy byste to také neměli dělat‘,« řekl časopisu New Yorker.

Karl Stanley, bývalý pasažér, se při svém ponoru u bahamského pobřeží v roce 2019 také setkal se znepokojivými náznaky nekvalitní konstrukce ponorky.

Během dvouhodinového sestupu ve výšce 12 000 stop Stanley zaslechl praskání, které »znělo jako vada/defekt v jedné oblasti, na kterou působí obrovský tlak a která je rozdrcena/poškozena,« napsal v e-mailu Rushovi, který získal deník New York Times.

Praskající zvuk znamenal, že se »v trupu nachází oblast, která se rozpadá,« prohlásil a upozornil Rushe, aby zrušil budoucí výpravy a problém řešil.

Trup Titanu musel být mezitím kompletně přestavěn poté, co testy v roce 2020 ukázaly, že jeho původní trup z uhlíkových vláken vykazuje známky »cyklické únavy«, což snížilo jeho hloubkový rating na 3000 metrů – mnohem méně, než bylo potřeba k dosažení vraku Titaniku, uvedl Tech Crunch.

Ještě před implozí ponorky 18. června se Titan společnosti OceanGate potýkal s nesčetnými technickými problémy.

Během předchozího ponoru ztratil tehdejší pilot Titanu Scott Griffith kontrolu nad ponorkou, což způsobilo, že se začala točit dokola, jak ukázaly záběry z dokumentu BBC z roku 2022.

Griffith varoval cestující, že trysky ponorky nereagují správně, a řekl jim: »Máme problém. … S mými tryskami je něco v nepořádku. Tlačím a nic se neděje.«

Dalším potenciálně závažným rozhodnutím společnosti OceanGate bylo to, že společnost údajně najala studenty z Washingtonské státní univerzity jako stážisty, aby navrhli některé z jejích nejdůležitějších elektronických zařízení. »Celý elektrický systém – to byl náš návrh, realizovali jsme ho a funguje,« řekl v roce 2018 univerzitnímu časopisu WSU Insider Mark Walsh, bývalý student WSU, který na Titanu pracoval.

Sám Rush se o chatrnosti konstrukce a bezpečnosti ponorky prozíravě vyjádřil v rozhovoru s mexickým cestovatelským bloggerem Alanem Estradou. »Myslím, že to byl generál Douglas MacArthur, kdo řekl: ‚Pamatují si tě pro pravidla, která porušuješ‘,« řekl ve videorozhovoru.

»Víte, že jsem porušil některá pravidla, abych to Titan mohl udělat. Myslím, že jsem je porušil na základě logiky a dobrého inženýrství, které za mnou stojí.«

(cik)

Související články

1 KOMENTÁŘ

  1. Kouzla, jak dostat svého ex rychle zpět! Spiritual Sea pomohlo tisícům žen/Mužů získat zpět jejich bývalého milence. Můj přítel Kelvin mě opustil a já sotva mohla mluvit bez pláče. Cítil jsem se zaslepený a nevěděl jsem, co mám dělat, a byl jsem zničený. Nejbolestivější je, že jsem pro něj byla těhotná. Chtěl jsem ho zpátky. Dělala jsem vše, co bylo v mých silách, abych ho přivedla zpět, ale vše bylo marné, moc jsem ho chtěla zpátky kvůli lásce, kterou k němu chovám, prosila jsem ho o všechno, slibovala jsem, ale odmítl. Vysvětlil jsem svůj problém své sestře a ona mi navrhla, že bych měl raději kontaktovat kouzelníka, který by mi mohl pomoci seslat kouzlo a přivést ho zpět, nezbývalo mi nic jiného, ​​než to vyzkoušet. Poslal jsem zprávu kouzelníkovi jménem Spiritual Sea a on mě ujistil, že není žádný problém a že vše bude v pořádku, a řekl mi, co je potřeba udělat, a já jsem zajistil potřebné věci. Seslal kouzlo a překvapivě po 28 hodinách mi můj přítel zavolal. Bylo to tak překvapivé, přijal jsem hovor a jediné, co řekl, bylo, že je mu tak líto všeho, co se stalo. Chtěl, abychom se k sobě vrátili. Také řekl, že mě tolik miluje. Byla jsem tak šťastná a šla k němu, a tak jsme spolu začali zase šťastně žít. díky lordu moři. pokud jsi tady a tvůj Milenec tě odmítá, nebo se tvůj přítel přestěhoval k jiné dívce, už neplač, požádej o pomoc Spiritual Sea… Tady je jeho kontakt. WhatsApp: +2347039253998. Nebo e-mailem: solutiontempleA1@gmail.com

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy