Označování čínského exportu NEV za důsledek nadměrné kapacity nemůže obstát

Zatímco některé západní země vykreslovaly rostoucí čínský vývoz nových energetických vozidel (NEV) jako důsledek nadbytečných výrobních kapacit na čínském trhu, několik čínských představitelů tento názor vyvrátilo a prohlásilo, že argumentace založená na exportu nemůže obstát.

Che Chaj-lin, úředník ministerstva průmyslu a informačních technologií, uvedl, že výrobní kapacita země převyšující domácí poptávku je běžným jevem na celém světě, neboť odráží komparativní výhody a je výsledkem dělby práce.

Uvedl to při svém vystoupení na pátém pokračování Čínského ekonomického kulatého stolu, což je celoplošná mediální diskusní platforma pořádaná tiskovou agenturou Xinhua.

»Například 80 % čipů vyráběných v USA se vyváží, 50 % japonských automobilů se prodává v zahraničí a téměř 80 % německé automobilové produkce se dodává na zahraniční trhy,« uvedl také další z hostů Ting Wej-šun, úředník ministerstva obchodu, a dodal, že letadla vyráběná společnostmi Boeing a Airbus jsou rovněž silně závislá na zahraničních trzích.

Naproti tomu vývoz čínských NEV tvoří pouze malou část celkové produkce, uvedl Ting.

Zatímco v loňském roce bylo v zemi vyrobeno 9,59 milionu NEV, zhruba přes 12 procent z nich bylo vyvezeno, uvedl Ting. Čína se zaměřuje převážně na domácí trh a nezaplavuje zahraniční trhy levnými vozy NEV.

Je nemístné určovat, zda se určitý výrobek potýká s nadbytečnou kapacitou, nebo ne, řekl a kritizoval snahu některých zemí ovlivňovat běžný světový obchod na základě tohoto jednostranného posuzování.

Otevřený a kooperativní mezinárodní hospodářský a obchodní systém přináší vzájemné výhody a zvyšuje blahobyt lidí na celém světě, čehož by si měly všechny země vážit a udržovat jej, dodal.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy