Příbuzní obětí řeckého vlakového neštěstí žalují premiéra

Příbuzní obětí velkého vlakového neštěstí v Řecku, ke kterému došlo v noci na 1. března v Tempi u Larissy, zažalovali premiéra Kyriakose Mitsotakise a dalších 16 osob. Informoval o tom v úterý list Efimerida ton Sindacton.

Podle jeho zpráv příbuzní obětí srážky vlaků v Tempi zažalovali 17 osob – politiky a vedoucí představitele Řecké železniční organizace (HSE) – a také případné další viníky, kteří budou identifikováni. Žaloba byla podána u prokuratury odvolacího soudu v Larisse a jejím cílem je úplné vyšetření situace na železnici v 15 letech před nehodou.

»Žaloba je podána proti správě OCE, společnosti Hellenic Train (Řecké dráhy), energetickému regulačnímu úřadu a také proti politikům a úředníkům – premiérovi Kyriakosu Mitsotakisovi, bývalému ministru infrastruktury a dopravy Costasi Karamanlisovi, současnému ministru infrastruktury a dopravy Yorgosu Gerapettisovi a také proti vedoucím tohoto resortu ve dvou předchozích vládách,« uvádí publikace. Podle žaloby je nutné zjistit odpovědnost za železniční katastrofu úředníků současné i předchozí vlády a také šéfů železnic.

Problémy na železnici

Společnost Hellenic Train uvedla, že v osobním vlaku Athény-Saloniky, který se v noci na 1. března u města Larissa ve vysoké rychlosti srazil s nákladním vlakem, cestovalo asi 350 lidí. Podle oficiálních údajů řeckých hasičů při nehodě zahynulo 57 lidí a desítky byly zraněny. Většinu mrtvých tvořili mladí muži a ženy ve věku 20 a 30 let.

Zástupci železničářských odborů po nehodě uvedli, že na železnici Athény – Soluň jsou problémy s bezpečností provozu. Podle nich na řadě úseků, kde vlaky jezdí rychlostí až 160 km/h, nefunguje světelná signalizace a automatické řídicí systémy a pohyb vlaků se nezobrazuje na monitorech. Strojvedoucí ve skutečnosti řídí vlaky v ručním režimu.

Po nehodě byla veškerá vlaková doprava v Řecku pozastavena, ale po 22. březnu byla postupně obnovena. Společnost Hellenic Train uvedla, že ve vlacích postupně nainstaluje automatické záznamníky s možností nahrávat rozhovory v kabině mezi strojvedoucími, výpravčími a vzdálenými dispečery. Bude zřízena služba technické podpory, která bude sloužit k výměně technických informací mezi strojvedoucími a technickou základnou pro rychlé řešení technických problémů při provozu vlaků.

(jb, TASS)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy