Kontroverze s hvizdem. Ševčíkův gól do sítě Sparty podle komise platil správně

Gól jabloneckého Petra Ševčíka, kterým se hosté v neděli na pražské Letné ujali vedení 1:0 a který vyvolal v táboře domácích sparťanů hodně zlé krve, platil správně. Uvedla to ve svém dnešním komuniké k zápasům 2. kola nadstavbové části Chance ligy Komise rozhodčích Fotbalové asociace ČR.

Těsně před vypršením půlhodiny hrací doby zahrával Ševčík po zbytečném faulu sparťana Krasniqiho přímý kop z hranice šestnáctky. Ten k překvapení všech skončil v síti i díky jemné teči domácího Olatunjiho. Jenže sparťané reklamovali, že nehráli naplno, protože slyšeli hvizd píšťalky. K němu došlo podle prvního zdání současně nebo těsně poté, co Ševčík kopl do míče. Televizní rozbor situace však ukázal pravý opak.

»Ve 29. minutě utkání rozhodčí dle pravidel správně uznal branku hostujícího družstva. Před zahráním přímého volného kopu upozornil rozhodčí hráče hostujícího družstva č. 23, že kop bude proveden na pokyn píšťalkou. Rozhodčí písknul dříve, než se hráč provádějící přímý volný kop dotkl míče,« komentovala komise nestandardní moment.

I díky němu Sparta prohrála 1:3, ovšem kouč Lars Friis si po zápase nestěžoval. »Zdálo se mi tam vše v pořádku,« nevymlouval se.

Správně byla uznána i branka Ivana Schranze, díky níž se Slavia ve šlágru v Edenu ujala vedení 1:0 nad Plzní. Bránící Milan Havel si ve snaze zabránit míči v cestě do sítě zahrál na brankáře a měl za to vidět žlutou kartu. Kdyby býval následně Schranz nerozvlnil síť, následovalo by dokonce vyloučení. »V 9. minutě utkání rozhodčí správně ponechal výhodu ve hře a následně uznal branku domácího družstva. Před dosažením branky hráč hostujícího družstva č. 24 zahrál úmyslně míč rukou a za tento pokus o zmaření dosažení branky měl dle pravidel obdržet žlutou kartu za nesportovní chování. Pokud by domácí družstvo ze zmíněné akce nevstřelilo branku, byl by nařízen pokutový kop a hráč hostujícího družstva č. 24 vyloučení,« popsala soudcovská generalita.

Naopak v 90. minutě utkání rozhodčí Jan Všetečka chybně nenařídil pokutový kop pro domácí družstvo a naopravil jej ani videoarbitr Lukáš Nehasil, který měl hlavního sudího upozornit na zjevný omyl. Hostující Václav Jemelka totiž slávistu Davida Douděru očividně poslal k zemi. »Hráč hostujícího družstva č. 21 podrazil hráče domácího družstva č. 21. VAR chybně neintervenoval,« napsala komise.

Domácí to nicméně mrzet nemusí, protože i tak v jednom z nejpohlednějších zápasů sezony zdolali plzeňského soka 4:3. Ani Viktoria po víkendu netruchlí, protože kromě Sparty ztratil i další z jejích pronásledovatelů – ostravský Baník doma jen remizoval 0:0 s Olomoucí.

(koz)

Související články

9 KOMENTÁŘŮ

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy