Loprais: Zatím jsme nad očekávání spokojeni, druhá půlka bude těžší

Vydařenou první část Rallye Dalar má za sebou Aleš Loprais, který vévodí kategorii kamionů. Po osmi odjetých etapách má ve dni volna v čele pořadí náskok 16 minut a 17 sekund na druhého Martina van den Brinka z Nizozemska. Dvaačtyřicetiletý jezdec si ale dobře uvědomuje, že slavná soutěž ani v nejmenším ještě není rozhodnutá.

»Jsme nad očekávání spokojeni, nicméně je stále polovina závodu a výsledek se počítá až v cíli. Musíme si počkat, vydržet a odvést maximální výkon,« řekl Loprais.

Spokojený je i s tím, že jeho Praga zvládla dosavadní průběh rallye bez technických problémů. »Jsem vděčný za to, jak to je. Že jsme s Lady zdárně dojeli do volného dne, kde dostane plnou lásku a komponenty, které jsme doposud z časových důvodů nemohli vyměnit,« uvedl.

Organizátoři rallye dopředu avizovali, že 45. ročník bude náročnější než ty minulé, což se potvrdilo. »Rozhodně tenhle ročník na Arabském poloostrově je jednoznačně nejsložitější a nejnáročnější co do délky, terénů, otřesů. Na tom jsme se shodli i s ostatními jezdci. Letos to opravdu připravili výživně a chtějí, ať se o tomto Dakaru dlouho mluví. To se jim v první polovině podařilo,« uvedl Loprais.

Do čtvrté největší pouště na světě

Ve druhé části soutěže závodníci zavítají i do čtvrté největší pouště na světě Rub al-Chálí. »Druhá půlka Dakaru má být údajně těžší, tak jsem zvědavý, jak si s tím poradíme. A věřím, že poradíme,« řekl rodák z Olomouce. »Rozhodovat bude konstantní jízda bez chyb, výborná navigace a samozřejmě technika. Všechno musí do sebe zapadnout stejně jako servisní zázemí,« podotkl Loprais.

Aktuální ročník Dakaru je v kategorii kamionů specifický vzhledem k absenci posádek Kamazu. Zástupci ruské automobilky v minulých letech opanovali přední pozice, ovládli posledních šest ročníků rallye a osmnáct od roku 2000.

»Bez Kamazu je rallye výrazně zajímavější a vyrovnanější. Každou chvíli se někdo jiný střídá na špici a na vítězství pomýšlí pět šest posádek, možná i více. Myslím si, že je to i zábavnější sledovat, jak se to rve. Je to o vteřinách,« uvedl Loprais. Za zásadní považuje fakt, že je rallye vyrovnanější. »A tím pádem má větší drajv od první etapy,« řekl.

Kategorie kamionů se zatím nese v duchu česko-nizozemských soubojů. Nejlepších devět posádek je pouze z těchto zemí. »Je velký předpoklad, že na konci bude u vítěze červeno-modro-bílá vlajka. Jestli holandská, nebo česká, na to si musíme počkat,« podotkl s úsměvem Loprais.

(koz, čtk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy