Španělský podnikatel: »Čína je příležitost, nikoli hrozba«

»Moje podnikatelská rada po práci na čínském trhu a interakci s ním od roku 2004 zní: Čínu bychom neměli vnímat jako hrozbu, ale jako příležitost,« řekl ve čtvrtek v rozhovoru pro agenturu Xinhua Marin Orriols, ředitel mezinárodního oddělení barcelonské obchodní komory.

»Nejlepší rada, kterou mohu jako odborník dát, je dozvědět se něco o čínském trhu, navštívit tento trh, mluvit s čínskými partnery, navázat s nimi spojenectví, a snažit se těžit ze znalostí trhu,« dodal.

Od navázání diplomatických vztahů mezi Čínou a Španělskem v březnu 1973 se podle údajů Španělského institutu pro zahraniční obchod (ICEX) z roku 2021 zvýšil vzájemný obchod na více než 43 miliard eur (45,5 miliardy amerických dolarů).

Místní obyvatelka pózuje pro fotografii se lvím tanečníkem během akce na oslavu čínského nového roku v Madridu, Španělsko, 20. ledna 2023. FOTO – Xinhua/Gustavo Valiente

»Povzbuzuji naše podnikatele, aby se vydali do Číny, aby v Číně podnikali. Je to složité … ale stojí to za to a máme fantastickou příležitost stát se dobrými obchodními partnery,« řekl Orriols.

Podle něj mají španělské společnosti velkou příležitost pomoci uspokojit rostoucí poptávku v Číně po kvalitních spotřebních výrobcích a službách.

»Obchod rychle roste,« uvedl. »Zatímco spotřeba rozrůstající se čínské střední třídy stále stoupá, zvýhodňuje to španělský vývoz.«

V uplynulých 50 letech byly hospodářské vazby mezi oběma zeměmi posíleny vzájemnými návštěvami na vysoké úrovni. Podle zpráv španělského tisku má letos Čínu navštívit španělský premiér Pedro Sanchez.

Plakáty k čínskému nového roku na ulici ve španělském Madridu, 21. ledna 2023. FOTO – Xinhua/Gustavo Valiente

Další obchodní příležitostí, na kterou Orriols poukazuje, je cestování, neboť Španělsko je světovou velmocí v oblasti cestovního ruchu a Čína je největším zdrojem zahraničních turistů, zejména nyní, kdy byla odstraněna omezení  způsobená pandemií.

Orriols uvedl, že v místech, jako je Barcelona, je vidět více skupin čínských turistů. Tito turisté nejenže generují velmi významné příjmy, ale po návratu do Číny působí také jako velvyslanci španělských výrobků a služeb.

Orriols se rovněž domnívá, že rostoucí čínské investice v zahraničí nabízejí španělským společnostem nové obchodní příležitosti.

»Co Číňané potřebují? Místní partnery. Pokud tedy najdeme čínskou firmu s dobrým výrobkem nebo službou, o které jsme přesvědčeni, že zde má budoucnost, pak je nejrozumnější se s ní spojit a společně se rozvíjet.«

Španělský obchodník Daniel Javier Salvador (uprostřed) hovoří s vystavovatelem u stánku výrobce domácích spotřebičů během 130. zasedání Čínského veletrhu dovozu a vývozu neboli Kantonského veletrhu v Kuang-čou v jihočínské provincii Kuang-tung, 15. října 2021. FOTO – Xinhua/Liu Dawei

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy