Neomalený zásah agentury STEM/MARK do volební kampaně

To, že s politickým a mediálním mainstreamem spojené agentury pro výzkum veřejného mínění produkují průzkumy veřejného mínění, které jsou poněkud mimo realitu, je vcelku známá věc.

Tyto agentury se snaží prostě řečeno formovat veřejné mínění tak, jak by si to současní mocipáni přáli. A třeba i jejich zahraniční přátelé. Viděli jsme to, konec konců, na sousedním Slovensku, kde prakticky všechny agentury pro výzkum veřejného mínění, tzv. renomované agentury pro výzkum veřejného mínění, předpovídali:

  1. Velmi těsný výsledek prezidentských voleb
  2. Pouze jedna agentura z několika se odvážila předpovídat těsné vítězství Petera Pellegriniho v prezidentské volbě.

Na Slovensku se nicméně stal opak toho, co předpokládali a přáli si loutkovodiči v zákulisí. Podařilo se doslova vzbudit 10 % občanů, kteří se v I. kole prezidentské volby nezúčastnili. Nemám k dispozici úplné sociologické průzkumy, ale podle mých informací to byli z velké části důchodci, kteří se polekali, co by nastalo, kdyby se vláda Roberta Fica neustále potácela v latentní anebo skutečné krizi při svých sporech s případným prezidentem Korčokem.

Nyní agentura STEM/MARK před pár dny naprosto neomaleně zveřejnila průzkum veřejného mínění mj. k volbám do EP, řekněme neúplný průzkum. V příloze č. 3 tohoto průzkumu se agentura zabývá známostí kandidátů, resp. lídrů kandidátek stran do Evropských voleb. Na základě svých zjištění agentura vyhlásila, že nejznámějšími kandidáty, tedy lídry kandidátek, jsou Danuše Nerudová a Lubomír Zaorálek.

Nerad píšu o sobě, ale domnívám se, že pokud by agentura STEM/MARK měřila známost mé osoby, coby lídra kandidátky ČSSD do evropských voleb ve veřejnosti, došla by nejspíše k vyšším číslům nežli u Zaorálka s Nerudovou. Otevřeně řečeno, já si myslím, že agentura STEM/MARK tato čísla k dispozici má, ale protože vyšla »příliš dobře«, resp. pro zájmy loutkovodičů v zákulisí velmi špatně, nezveřejnila je.

To je hrubý zásah do volební kampaně, neboť neposkytnutí kompletní informace voličům nelze nazvat jinak, než manipulací s veřejným míněním. Agentura STEM/MARK přitom ve svém průzkumu uvádí známost kandidátů, kteří nemají velkou šanci se svými volebními seskupeními či stranami v evropských volbách uspět. Neobstojí tedy ani případné tvrzení, že agentura STEM/MARK forsírovala ve svém průzkumu jen parlamentní strany, resp. jejich lídry.

Tento zásah agentury STEM/MARK lze poměrně snadno odčinit zveřejněním celého průzkumu, který agentura uskutečnila, pokud jde o známost volebních lídrů z 30 kandidátek, které kandidují do Evropského parlamentu. A pokud takovéto výsledky výzkumu nemá, aby zdůvodnila, proč vlastně vyřadila z výzkumu lídra kandidátky, který je s největší pravděpodobností nejznámější ze všech kandidujících představitelů stran. Jako bývalý předseda vlády a předseda druhdy nejsilnější politické strany ČSSD si myslím, že tento můj názor je oprávněný. A může být lehce potvrzen nebo vyvrácen agenturou STEM/MARK a jejím průzkumem provedeným na toto téma.

Jiří Paroubek

Související články

4 KOMENTÁŘŮ

  1. Nejznámější jsou samozřejmě ti, kteří jsou nejvíce vidět v televizi. Ani ne v debatách (ty kecy už poslouchají jen skalní čumilové), ale ve zprávách. Ti, kteří se vyjadřují úplně ke všemu (jsou na roztrhání, rozumí totiž všemu) do mikrofónu na ulici, aby to vypadalo, že TV má pro diváky nejen důležité, ale i aktuální zprávy (právě se vracím z hradu … mohu vám sdělit, že pan president …). A všichni spěchají, mají toho přece moc na práci, pro tuto zem a pro její lid – ten den ještě propotí nejednu košili.
    Je to často sehráno jako nepřipravené čili autentické, nejlépe když zrovna prší nebo fouká vítr do mikrofonu – není (naštěstí pro všechny) ani moc rozumět – je to skoro jako válečná reportáž s nasazením života (chybí jen blembáky na hlavě). Každý si je zapamatuje jako hrdiny.

  2. Přiznám se, že pro mě je také nejznámější Blbuše Nerudová. Proto hrozí, že by ji stádo blbů, které je u nás obrovské, mohlo zvolit! 🙁

  3. Tady v Čechistánu přece pod pláštíkem výzkumu veřejného mínění probíhají už desítky let snahy o vytváření veřejného mínění.
    A obětí se opatovaně stávají hlavně ti nejmladší, ti bez zkušeností.

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy