Německý expert: Čínsko-evropský železniční expres oživuje regiony na své trase

Čínsko-evropský železniční expres vdechl Duisburgu, klíčovému dopravnímu uzlu v německém Porúří, vitalitu a otevřel nové možnosti rozvoje pro země a města na své trase, uvedl německý profesor.

Bernd Noche, profesor na univerzitě v německém Duisburgu-Essenu a vedoucí katedry dopravních systémů a logistiky, v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua uvedl, že Duisburg se stává klíčovým centrem pro spojení a obchod mezi Čínou a Evropou díky projektu China-Europe Railway Express, který spojuje 120 čínských měst s 219 městy v 25 evropských zemích.

Podle údajů společnosti Duisport, která je vlastníkem a správcem duisburského přístavu, trvá nyní přeprava mezi čínskými městy a Duisburgem 12 až 18 dní.

Nákladní vlak vyjíždí z čínsko-evropského železničního expresního uzlu v Urumči, hlavním městě severozápadní čínské Ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang, 20. února 2020. FOTO – Xinhua/Ding Lei

Do Duisburgu přijíždí každý týden přibližně 60 vlaků China-Europe Railway Express, jejichž zboží je následně přepravováno do místních námořních přístavů nebo sousedních zemí v Evropě.

Čínsko-evropský železniční expres představuje vyváženější způsob dopravy, uvedl německý profesor. »Když vezmeme v úvahu železniční spojení, jedná se nyní o jedinečný způsob dopravy, protože je rychlejší než loď, ale levnější než letadlo. Je to tedy něco mezi tím,« řekl a dodal, že existuje řada druhů zboží vhodných pro přepravu po železnici.

Noche rovněž poznamenal, že iniciativa Pásmo a stezka (BRI) má velký potenciál vytvořit »novou Hedvábnou stezku«, která propojí různé regiony na trase, po níž jezdí čínsko-evropský železniční expres.

Iniciativu Pásmo a stezka, jejímž stěžejním projektem je železniční expres Čína-Evropa, navrhla Čína v roce 2013 a jejím cílem je vybudovat obchodní a infrastrukturní síť spojující Asii s Evropou, Afrikou a dalšími zeměmi.

Nákladní vlak Čína-Evropa naložený strojními zařízeními, automobily a autodíly čeká na odjezd na nádraží v Čchung-čchingu na jihozápadě Číny, 7. března 2024. FOTO – Xinhua/Huang Wei

»Chceme zapojit další země, například Kazachstán, myslím, že to je velká šance,« řekl Noche.

Stejně tak Nocheho povzbudilo zjištění, že mnoho lidí v Kyrgyzstánu projevilo zájem o iniciativu Pásmo a stezka a jsou ochotni se do ní zapojit, přispět svými nápady a poskytnout místní zboží.

Zemědělské produkty vyrobené v Kazachstánu lze nyní rychle dopravit do západní Evropy nebo Číny vlakem po železnici Čína-Evropa, řekl Noche.

Jako odborník na dopravu a logistiku zkoumal Niche potenciální rozvojové příležitosti, které může iniciativa Pásmo a stezka přinést zemím, které jsou do ní zapojeny.

Na snímku z 23. února 2024 je zachycena scéna ze semináře na téma Podpora kvalitní spolupráce v rámci iniciativy Pásmo a stezka v maďarské Budapešti. FOTO – Xinhua/Attila Volgyi

V roce 2019 inicioval na Univerzitě Duisburg-Essen projekt s názvem »Regionální udržitelná iniciativa Nové hedvábné stezky«, jehož cílem je prozkoumat možnosti podpory rozvoje podniků v Duisburgu a sousedních oblastech, urychlení spolupráce a také podpora inovací a vzájemných kontaktů.

První fáze projektu, které se účastnilo 23 organizací, byla ukončena. Do budoucna chce Noche a jeho tým hledat další mezinárodní partnery, kteří by projekt dále posunuli kupředu, protože iniciativu Pásmo a stezka považuje za příležitost pro »oboustranně výhodnou spolupráci a prosperitu«.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy