Stavební povolení pro trasu metra D obstálo před Nejvyšším správním soudem

Stavební povolení pro trasu metra D obstálo před Nejvyšším správním soudem (NSS). Zamítl kasační stížnosti Pankrácké společnosti a muže z Kovařovicovy ulice v Praze 4, kteří už dříve neúspěšně zpochybnili stavební povolení u Městského soudu v Praze.

Rozhodnutí NSS je dočasně zpřístupněné na úřední desce. Ve sporu šlo konkrétně o provozní úsek z Pankráce na Nové Dvory. Stavba už začala, pražský magistrát ji povolil v červnu 2021.

Odpůrci stavby poukazovali v kasační stížnosti například na domnělou systémovou podjatost úředníků magistrátu, a to s ohledem na vyjadřování pražských politiků. »Stěžovatelé neprokázali, ani netvrdili, že by na úřední osoby byl činěn ze strany vedení města tlak, aby rozhodovaly v rozporu s odbornými (závaznými) stanovisky či na základě neúplné stavební dokumentace. Ani z obsahu spisu nic takového nevyplývá,« stojí v rozsudku.

Další námitky se týkaly například umístění pilotové stěny u bytového domu v Kovařovicově ulici nebo údajného zahájení stavby před vydáním stavebního povolení. Výhrady proti pilotové stěně měli stěžovatelé podle rozsudku uplatnit ve stavebním řízení. K druhé námitce správní soud uvedl, že šlo o geologický průzkum, nikoliv stavbu samotnou.

Odpůrci stavby původně podali žalobu ke Krajskému soudu v Ostravě, kde působí specializovaný senát pro nejvýznamnější projekty budované v režimu liniového zákona. NSS však už dříve dospěl k závěru, že metro mezi takové projekty nepatří. Žalobu tak projednával a zamítl správní úsek Městského soudu v Praze.

Modrá linka metra D by měla propojit Písnici s náměstím Míru a odlehčit dopravě na jihu hlavního města. Příprava stavby se potýkala s řadou problémů a provázely ji spory. Ve výstavbě je nyní kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který je nejsložitější vzhledem ke stavbě přestupního uzlu na trase C. Dopravní podnik počítal s tím, že letos v říjnu plynule naváže stavbou dalšího úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory.

Antimonopolní úřad však zrušil zadávací řízení na druhou část trasy. Rozkladem proti rozhodnutí, který podal pražský dopravní podnik, by se měl nyní zabývat předseda úřadu Petr Mlsna.

(čtk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy