Čínský sektor civilního letectví si udržuje dynamiku zotavování

Na většinu čínských letišť se vrátil ruch, což je povzbudivé znamení pro čínský sektor civilního letectví, který je podporován rostoucí poptávkou po cestování a celkovým hospodářským oživením.

Podle Úřadu pro civilní letectví Číny (CAAC) uskutečnili cestující v květnu téměř 51,7 milionu letů, což je 94,8 % z celkového objemu v květnu 2019.

Trh vnitrostátní letecké dopravy se zotavil, přičemž přeprava cestujících na vnitrostátních linkách v květnu překonala úroveň před pandemií a vykázala nárůst o 2,6 % oproti květnu 2019.

Výrazné oživení bylo zaznamenáno také u mezinárodních letů. Čínské letecké společnosti zahájily provoz více mezinárodních letů, aby uspokojily nárůst poptávky po přeshraniční osobní dopravě.

Letecká společnost China Southern Airlines v současné době provozuje 123 mezinárodních letů denně, které zahrnují 85 mezinárodních letových tras. Na letišti Ta-sing provozuje mezinárodní a regionální linky přibližně 16 leteckých společností, které zajišťují spojení s 22 dalšími destinacemi po celém světě, včetně Londýna, Dauhá a Abú Zabí.

Podle CAAC byly doposud zahájeny mezinárodní lety pro cestující do 61 zemí a regionů, což se v porovnání se stejným obdobím roku 2019 obnovilo na přibližně 80 %.

Let CZ309 společnosti China Southern Airlines směřující do jihočínského Hongkongu startuje na mezinárodním letišti Peking Ta-sing v Pekingu, hlavním městě Číny, 17. ledna 2023. FOTO – Xinhua/Ju Huanzong

»Čínský trh mezinárodní letecké dopravy se od začátku roku celkově zotavil,« uvedl Čao Nan, ředitel oddělení aplikace pro sledování letů Umetrip.

Objem mezinárodních letů se mezi jednotlivými zeměmi značně liší, přičemž v oživení vedou cesty do destinací v Korejské republice a zemích jihovýchodní Asie, dodal Čao.

S obnovením mezinárodních linek začínají ceny letenek klesat.

Například ceny letenek na některých oblíbených přímých leteckých trasách, jako jsou linky z Číny do Thajska a Japonska, klesly pod 1000 jüanů (asi 140,27 amerických dolarů), přičemž výrazného snížení cen se dočkaly i spoje mezi Čínou a Severní Amerikou, které byly dříve velmi drahé.

Čínský sektor civilního letectví byl jedním z odvětví, které pandemie COVID-19 zasáhla nejvíce, ale nový boom v poptávce po cestování mu pomohl znovu nabrat dech. V prvním čtvrtletí letošního roku vykázaly velké čínské letecké společnosti a letiště většinou zisk nebo snížily ztráty. K ziskovosti se vrátila i řada soukromých leteckých společností.

Let JD455 čínské společnosti Capital Airlines je vítán čestnými salvami z vodních děl na mezinárodním letišti Velana v Male na Maledivách, 18. ledna 2023. FOTO – Xinhua/Che Hongliang


»Oživení leteckého trhu posílilo důvěru v odvětví,«
uvedl Lin Č‘-ťie, vysoce postavený představitel odvětví. Podle Linova optimistického názoru na vyhlídky tohoto sektoru se očekává, že bude v letošním roce ziskový.

Tempo oživení se bude dále zvyšovat s blížícím se začátkem letní cestovní horečky, která je v Číně tradičně rušnou sezónou od července do srpna. Odhaduje se, že během cestovní horečky se denně uskuteční téměř 1,95 milionu osobních přeprav. Některé internetové cestovní kanceláře rovněž hlásí výrazný nárůst rezervací letenek pro domácí cestovní ruch v tomto období.

Aby země zvládla rostoucí poptávku, plánuje odbavit 16 500 letů domácích a zahraničních leteckých společností denně, což je stejně jako ve stejném období roku 2019.

»Odhaduje se, že nadcházející letní cestovní horečka se stane klíčovým bodem pro čínský průmysl civilního letectví,« uvedl Siao Pcheng, výzkumný pracovník institutu pro výzkum velkých dat poskytovatele internetového cestovního ruchu Qunar.

Čínské letecké společnosti se snaží navýšit kapacitu letů a zvýšit propagační úsilí na oblíbených letových trasách. »Tyto kroky dále uvolní zadržovanou poptávku po cestování a urychlí oživení odvětví,« uvedl Siao.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy