První postepidemický prvomájový svátek přinesl cestovní boom

Čína zaznamenala rekordní nápor cestujících o prvomájových svátcích v souvislosti s nadšením z prudkého oživení cestovního ruchu, kdy se po ukončení pandemických omezení na konci loňského roku uvolnila odložená poptávka.

Pětidenní svátek jako jeden ze tří nejdelších svátků v zemi se letos koná od 29. dubna do 3. května a Čínská akademie cestovního ruchu předpovídá, že v tomto období bude realizováno více než 240 milionů osobních cest, což překoná úroveň stejného svátku v roce 2019.

Podle údajů China State Railway Group Co., Ltd. dosáhl v sobotu, první den svátku, počet uskutečněných přeprav na železnici v Číně rekordní hodnoty 19,66 milionu cestujících. Společnost uvedla, že od 27. dubna do 4. května se očekává, že čínští cestující po železnici uskuteční přibližně 120 milionů vnitrostátních cest, což je o 20 % více než v roce 2019.

»Může se jednat o nejžhavější prvomájové svátky v historii. Byla jsem ohromena obrovským počtem turistů,« řekla Čang Ťia, turistka z jihočínské autonomní oblasti Kuang-si, která do Pekingu přijela se svým přítelem.

Podle ní byly vstupenky do proslulých turistických oblastí, jako je Zakázané město, zcela vyprodány.

Kromě tradičních turisticky oblíbených destinací se cestovatelé, kteří se rozhodli navštívit méně známá místa v zemi, potkali také s turistickým ruchem.

C‘-po, malé město v pobřežní provincii Šan-tung, se v poslední době stalo vyhledávanou destinací mladých turistů poté, co toto průmyslové město proslavily na internetu ikonické grilované pokrmy.

Městské úřady nešetřily snahou o omezení nárůstu cen v hotelích a o zavedení politiky vstřícné k turistům, aby vyhověly svátečnímu nadšení, ale zároveň vydaly prohlášení, že příliv turistů přesáhl kapacitu ubytovacích kapacit, a požádaly turisty, aby cestovali mimo špičku nebo zvážili jiná města v Šan-tungu.

V Nanningu, hlavním městě jihočínské autonomní oblasti Kuang-si, se vzhledem k sousedství regionu s jihovýchodní Asií rozmohl cestovní ruch zaměřený na ASEAN.

»Počet lidí, kteří sem zavítali v prvním čtvrtletí, se oproti stejnému období roku 2019 téměř zčtyřnásobil, zatímco provozní příjmy zaznamenaly explozivní růst,« uvedl Chu Jang, marketingový ředitel zábavního parku Fantawild Asian Legend v Nanningu, který představuje kultury deseti zemí ASEAN.

Chu uvedl, že stále více návštěvníků přichází z jiných oblastí, což svědčí o silném oživení cestovního ruchu v celé zemi.

Odvětví služeb v celé zemi se snaží vyrovnat s přílivem turistů, protože se konečně vydali na cesty a chtějí utrácet.

Čuo Ping-jüe, která vlastní restauraci s thajskou kuchyní v Nanningu, uvedla, že její podnik zaznamenal neutuchající příliv zákazníků čekajících ve frontách.

»Máme hosty po celý den, všechny stoly na obou podlažích jsou obsazené,« řekla a dodala, že si pronajala vedlejší budovu s cílem rozšířit svou restauraci.

Podle nedávné zprávy vydané Čínskou akademií cestovního ruchu dosáhne počet domácích cest turistů v roce 2023 přibližně 4,55 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 73 procent. Celkový počet příchozích a odchozích turistických výletů přesáhne 90 milionů, což je dvojnásobek oproti předchozímu roku.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy