Čínská expanze elektromobilů do Evropy podpoří místní ekonomiku, i když to nyní jeví jako soupeření

Příliv vysoce kvalitních čínských automobilů na evropský trh vede k tomu, že některé evropské podniky čelí větší konkurenci, z dlouhodobého hlediska však tato změna může evropské ekonomice prospět, uvedl v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua Zsolt Csikos, porotce mezinárodní soutěže Evropské auto roku.

Stejně jako japonské a jihokorejské automobilky budou i čínské společnosti zakládat v Evropě továrny, které přispějí k rozvoji místní ekonomiky a budou vyrábět evropské automobily, uvedl Csikos, který je rovněž renomovaným maďarským automobilovým novinářem, pro agenturu Xinhua na okraj tiskové akce pořádané čínským výrobcem elektromobilů BYD u příležitosti uvedení tří jeho modelů elektromobilů na maďarský trh.

Návštěvník si fotografuje vystavené exponáty čínské automobilky BYD během mediální předpremiéry Mezinárodního autosalonu 2023, oficiálně známého jako IAA MOBILITY 2023, v Mnichově, Německo, 4. září 2023 FOTO – Xinhua/Zhang Fan

Tento model podle něj odráží historický vývoj automobilového průmyslu. Kvalita a cena automobilů v kombinaci s neúprosným technologickým pokrokem mají tendenci převažovat nad obchodními bariérami a hranicemi.

S tím, jak čínské automobilky posilují svou přítomnost v Evropě, se jejich výrobky »stanou evropskými automobily, které budou přinášet zisk i Evropanům«, řekl.
S odkazem na vývoj japonských a jihokorejských automobilek, které začínaly s méně působivými vozy a postupně je vylepšovaly, aby si získaly oblibu na evropském trhu, se odborník domnívá, že čínský automobilový průmysl je na podobné cestě.

Csikos, automobilový novinář s třicetiletou praxí, byl svědkem vývoje čínských automobilů od jejich raných, nepříliš slavných verzí až po současnost.

Podle jeho slov došlo v čínském automobilovém průmyslu k výraznému zlepšení přibližně před dvěma lety a v poslední době je tato změna ještě patrnější.

Na snímku pořízeném 17. října 2023 je zachycen systém podvozku elektromobilu BYD v maďarské Budapešti. FOTO – Xinhua/Attila Volgyi

Podle něj jsou dojezd, cena, odolnost a kvalita výrobků společnosti BYD vysoce konkurenceschopné. »Řídil jsem všechny tři vozy BYD, které byly představeny zde v Budapešti. A všechny jsou daleko, daleko nad mým očekáváním,« řekl.

»Evropská unie uvažuje o omezení překotného nástupu čínských automobilů a technologií. Ale nemyslím si, že tento fenomén lze zastavit. Automobilový průmysl je globální, bez ohledu na to, kolik hranic tam postavíte,« zdůraznil.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy