Další čínské automobilky se zaměřují na evropský trh

Stále více čínských výrobců automobilů se již nespokojuje jen se stávajícími trhy, včetně jihovýchodní Asie a Latinské Ameriky, a zaměřují nově svou pozornost na evropský trh.

Na právě probíhající výstavě Auto Shanghai 2023 oznámily rozvíjející se čínské automobilové značky, jako jsou ZEEKR, NETA a HiPhi, své plány na vstup do Evropy, kde dominují zavedení světoví automobiloví giganti.

ZEEKR, značka elektromobilů (EV) čínského automobilového gigantu Geely, představila na autosalonu svou ambiciózní strategii globálního růstu. Její první vozy pro Evropu budou mít letos premiéru ve Švédsku a Nizozemsku.

Spiros Fotinos, generální ředitel ZEEKR Europe, uvedl, že společnost vstoupí do roku 2026 do většiny západní Evropy a do roku 2030 se chce stát vedoucí značkou na evropském trhu s elektromobily.

»Evropští spotřebitelé jsou stále více ochotni přejít na elektromobily a jsou otevřenější než kdy jindy novým technologickým značkám – zejména těm, které se zaměřují výhradně na elektromobily,« řekl Fotinos a dodal, že ZEEKR má dobrou pozici k tomu, aby nabízel prvotřídní elektromobily, inovativní služby a výjimečné zážitky.

Před zahájením autosalonu společnost představila svůj třetí model ZEEKR X, který je vhodnější pro zákazníky v Evropě. Do konce března bylo dodáno již více než 93 000 kusů vozů ZEEKR.

»Rozvoj zámořských trhů vyžaduje nejprve produkty, přičemž prvky jako plánování trhu, definice produktu, příprava prodejních kanálů a plánování lokalizace přicházejí až poté,« řekl Čang Jung, generální ředitel společnosti NETA.

Společnost NETA založila v Evropě dceřinou společnost a připravuje se na uvedení svých modelů automobilů, včetně modelů NETA S a NETA GT, na evropský trh.

»Prodej v Evropě zahájíme v prvním čtvrtletí příštího roku. Očekávám, že nás místní trh příjemně překvapí. Myslím, že díky konkurenceschopnosti našich výrobků máme na evropském trhu šanci,« řekl Čang.

HiPhi, čínská luxusní čistě elektromobilní značka, oznámila, že zahájí prodej v Mnichově a Oslu a dva modely by se měly v Evropě začít prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Na veletrhu Auto Shanghai 2023 lze vidět velké množství zahraničních obchodníků, kteří se vyptávají a vyjednávají u stánků čínských automobilových značek. Jüan Wen-po, partner globální poradenské společnosti Roland Berger, uvedl, že stále více automobilových společností z Evropy, zemí ASEAN, Blízkého východu a Ameriky si všímá obrovských příležitostí ke spolupráci s čínskými automobilkami. Prostřednictvím autosalonu mohou pochopit technologie a produkty čínských značek a zároveň se mohou seznámit s místními zdroji.

V roce 2022 Čína vyvezla více než 3,11 milionu vozidel, čímž předstihla Německo a stala se druhým největším vývozcem automobilů na světě. Tento trend pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy Čína vyvezla více než 990 000 automobilů, což představuje meziroční nárůst o 70,6 %.

V posledních dvou letech se čínský vývoz automobilů zvýšil o téměř 1 milion kusů ročně, a to díky lepší konkurenceschopnosti dodavatelského řetězce, kvalitě, technologiím a značkám.

Rok 2021 byl pro čínské automobily na globální úrovni přelomový. Před rokem 2021 vyvážela Čína do zámoří přibližně 1 milion automobilů ročně, přičemž se spoléhala především na vývoz za nízké ceny a zaměřovala se na trh jihovýchodní Asie. Po roce 2021, díky letům zkušeností nasbíraných v oblasti nových energií, zaznamenaly čínské automobilové podniky větší konkurenceschopnost výrobků a více jich vstoupilo na trhy vyspělých zemí.

An Cchung-chuej, generální ředitel společnosti ZEEKR Intelligent Technology, uvedl, že čínské automobily na nové energie by se měly vydat do zámoří se sebevědomějším přístupem a zvýšit tempo své expanze. Účast v mezinárodní soutěži jim pomůže dále rozvíjet jejich inovační vitalitu, dodal An.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy